۳۴۹ داوطلب انتخابات مجلس در قزوین ثبت نام کردند

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین گفت: ۳۴۹ داوطلب انتخاباتی برای مجلس دوازدهم در این استان ثبت نام کرده اند که از نظر تعداد نسبت به دوره قبل (۲۳۳ نفر) با رشد ۵۵ درصدی روبرو است.

حامد فتوحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در بین ثبت نام شدگان این دوره از انتخابات مجلس در استان قزوین ۵۲ زن حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است، تاکید کرد: برای این دوره و از شهرستان قزوین که دارای ۲ کرسی نمایندگی است، ۲۲۹ نامزد (۴۰ زن)، شهرستان بویین زهرا و آوج ۷۶ نامزد (۶ زن) و تاکستان ۴۴ نامزد (۶ زن) در این دوره ثبت نام کرده اند.

وی به میزان سطح تحصیلات نامزدهای انتخاباتی استان قزوین اشاره کرد و افزود: از میان ثبت نام شدگان سطح تحصیلات ۴۸ نامزد دکترا (۱۴درصد)، ۲۷۵ نامزد کارشناس ارشد (۷۹ درصد)، ۱۵ نامزد تحصیلات حوزوی (۴ درصد) و اا نامزد نیز کارشناس، ایثارگر و با سابقه نمایندگی در دوره های قبل مجلس می باشد.

به گفته وی، از میان این دوره از نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان قزوین، ۱۲۰ نامزد کارمند، ۳۶ نامزد استاد دانشگاه، ۳۳ نامزد شغل آزاد، ۵۳ نامزد فرهنگی، ۷ نامزد پزشک، ۳۸ نامزد بازنشسته، ۶ نامزد وکیل دادگستری و ۸۳ نامزد نیز سایر مشاغل را دارا هستند.

فتوحی خاطرنشان کرد: به لحاظ سنی نیز ۱۱۸ نامزد دارای سن ۳۰ تا ۴۰ سال، ۱۲۰ نامزد ۴۱ تا ۵۰ سال، ۵۱ تا ۶۰ سال ۹۰ نامزد و ۶۱ تا ۷۵ سال نیز ۲۱ نامزد می باشند.

وی یادآور شد: از میان نامزدهای این دوره ۶۲ ایثارگر ثبت نام کرده اند و ۱۶ نامزد نیز جزو نمایندگان دوره یازدهم و یا ادواری مجلس هستند.

این مسوول انتخاباتی گفت: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز شاهد حضور چهرهای شاخص از جریانات سیاسی استان هستیم.

فتوحی یادآور شد: از شنبه گذشته کار بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیات های اجرای آغاز شده و تا ۱۸ آبان ماه نیز ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha