حجت‌الاسلام حیدری: طوفان الاقصی نظم نوینی را در منطقه حاکم می‌کند

تهران- ایرنا- نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر ملت فلسطین نهضت خود را ادامه دهند و کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای عربی منطقه با یکدیگر متحد شوند به طور قطع نظم نوینی در منطقه رقم خواهد خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن حیدری آل‌کثیر در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به پیروزی حماس در عملیات طوفان‌الاقصی گفت: تحولات فراوانی در داخل فلسطین و در ارتباط با محور مقاومت رخ داده که به موجب آن مقاومت فلسطین توانسته چنین ضربه‌ای به رژیم صهیونیستی وارد کند.

وی افزود: محور مقاومت در دو دهه اخیر تحولات و پیروزی‌های چشمگیری به‌دست آورده است. از بیرون راندن صهیونیست‌ها از لبنان توسط حزب‌الله لبنان که منتهی به جنگ ۳۳ روزه شد و رژیم صهیونیستی شکست فاحشی خورد و محور مقاومت به عنوان محور برتر منطقه محسوب شد.

محور مقاومت قدرت پوشالی داعش را شکست داد

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان عنوان کرد: بعد از آن مقاومت غزه در چندین نوبت، مقاومت ۲۲ روزه، ۵۰ روزه و ۸ روزه رژیم صهیونیستی را شکست داد، در ادامه فرزندان مقاومت در جنگ نیابتی که داعش علیه کشورهای محور مقاومت مانند سوریه و عراق به راه انداخته بود با محوریت ایران اسلامی به عنوان مستشاران وارد صحنه شدند و داعش را که قدرت پوشالی ساخته و پرداخته استکبار آمریکا بود، نابود کردند.

حجت‌الاسلام حیدری‌ آل‌کثیر افزود: این پیروزی‌ها موضع آمریکا و رژیم صهیونیستی را به شدت تضعیف کرده و موضع مقاومت را تقویت کرده است.

وی بیان کرد: از طرف دیگر خود فلسطینی‌ها در داخل به لحاظ دستیبابی به تکنولوژی و فناوری پیشرفته‌ در زمینه ساخت اسلحه و با ایجاد معابر، تونل‌های زیرزمینی و سایر وسایل و هماهنگی‌های لازم در درون تشکیلات مختلفی که وجود داشت و هم‌عرض بودند، متحد شدند. همه این تحولات موجب شد که منطقه به طرف پیروزی حزب‌الله، محور مقاومت و غزه رفته و دشمن دچار افول و فروپاشی شده و به سمت ورشکستگی حرکت ‌کند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به پیش‌بینی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه که رژیم صهیونیستی هرگز ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید، اظهار داشت: اکنون این رژیم غاصب به قدری دچار هول و هراس شده‌ که عنوان کرده‌ که مشخص نیست که صهیونیست‌ها ۸۰ سالگی تاسیس دولت صهیونیستی را ببینند.

حجت‌الاسلام حیدری آل‌کثیر با اشاره به فرمایشات رهبری در ارتباط با افول آمریکا، گفت: استراتژیست‌های بزرگ آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که هیمنه و سیطره جهانی آمریکا از بین رفته و دیگر نمی تواند، ادعای نظم نوین جهانی و دولتی که دست برتر را دارد، داشته باشد و تبدیل به یک دولت معمولی شده است.

وی عنوان کرد: افول آمریکا به معنای کنده شدن از روی کره زمین نیست بلکه به معنی ضعیف شدن در حدی است که دیگر به عنوان امپریالیسم مطرح نمی‌شود لذا این حوادث بسیار مهم مخصوصاً در دو دهه اخیر اتفاق افتاده است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اتفاقا در دو دهه اخیر پدیده مبارک دیگری هم پیش آمده که به پیروزی محور مقاومت کمک کرده است و آن اینکه زیارت اربعین است که از حالت فردی، منطقه‌ای و محلی تبدیل به حرکت میلیونی جهانی شده است که در ایام اربعین از سراسر دنیا به سوی کربلا می‌آیند و به لحاظ معنوی به محور مقاومت انرژی، صلابت و نورانیت داد.

حجت‌الاسلام حیدری آل‌کثیر ادامه داد: من در همایش جهانی ندالاقصی که امسال ۱۰ روز قبل از اربعین در کربلا تشکیل شد نیز به این نکته اشاره کردم که در دو دهه اخیر دو پدیده مبارک حاصل شده است؛ نخست راهپیمایی میلیونی اربعین و دیگری پیروزی‌های چشمگیر محور مقاومت است.

وی گفت: این‌ دو قطعاً ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند به این معنا که سازندگان حماسه‌های محور مقاومت نوعاً فرزندان زیارت هستند و ثانیاً زیارت اربعینی به تعبیر رهبر معظم انقلاب مصداق بارز قوه‌ای است که خداوند فرموده است وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُمْ که باعث رعب و وحشت صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها شده است. بنابراین مجموعه این اتفاقا مقدمه تحولات اخیر در محور مقاومت شده و امیدواریم این پیروزی‌ها به پیروزی نهایی متصل شود و این غده سرطانی به تعبیر امام امت(ره) از بیخ و بن کنده شود.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: در همایشی که امسال در کربلا برگزار شد، ۲۰۰ شخصیت برجسته جهانی از سراسر دنیا تحت عنوان امام‌حسین(ع) و فلسطین حضور پیدا کردند و فلسطینی‌ها در همین راستا موکبی در کربلا برپا کردند و فرمایش امام(ره) که فرموده بودند راه قدس از کربلا می‌گذرد، محقق شد.

وی در ارزیابی خود از دلایل تعلل دولت‌های مسلمان در هم سویی با ملت‌های خود گفت: این موضوع به این دلیل است که حاکمان این ملت‌ها افراد صلاحیت‌داری نیستند و انسان‌های ترسو و وابسته به مسائل دنیوی هستند لذا عزت اسلامی که در میان ملت‌ها مشاهده می‌کنیم در میان حاکمان وجود ندارد.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اخیرا ۲۳ کشور عربی جمع شدند تا از سازمان ملل تقاضای توقف جنگ و اعلام آتش‌بس کنند اما آمریکا هیچ اعتنایی نکرد و جواب رد به آنها داد.

وی ادامه داد: البته از کشورهایی که به طرف عادی‌سازی روابط با این رژیم کودکش رفته باشند بیش از این نیز توقعی نمی‌رود. آنها به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند تا اعلام کنند دشمنی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود ندارد و با او صلح و سازش کرده‌ایم و همه چیز تمام شده است اما با طوفان الاقصی همه این برنامه ها بر هم خورد.

امام جمعه موقت اهواز گفت: این دولت‌ها حداقل باید همراه مردم و کشور خودشان باشند اکنون همه کشورهای عربی و اسلامی در صحنه حضور دارند و علیه اشغالگران قدس شعار می‌دهند،اما دولت های اسلامی با ملت ها در حمایت از مردم فلسطین هماهنگ نیستند.

حجت‌الاسلام آل‌کثیر، عوامل شکاف میان ملت‌ها و دولت‌های مسلمان را ذلت‌پذیری، فقدان شخصیت انقلابی و فقدان شخصیت نخبگی، کرامت، حریت حاکمان اعلام کرد و گفت: حاکمان این کشورها بیشتر ترجیح می‌دهند کاسه‌لیس آمریکا و رژیم صهیونیستی باشند اما ملت‌ها که منطق اسلامی و سبک زندگی اسلامی تربیت می‌شده اند شجاعانه پای آرمان فلسطین ایستاده‌اند.

وی در ارزیابی خود از تاثیر عملیات طوفان الاقصی در نظم منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای اظهار کرد: عملیات طوفان قطعاً نظم منطقه را بر هم می‌زند، فرماندهان محور مقاومت و مردم غزه عنوان می‌کنند که تا آخر ایستاده‌اند، در صورت ادامه حمایت ملت های مسلمان قطعاً نظم نوینی در منطقه رخ می‌دهد و در مرحله اول این غده سرطانی کنده شده و در مرحله بعد کشورهای اسلامی مخصوصا کشورهای عربی منطقه متحد شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha