اثرگذاری انقلاب اسلامی در خارج از مرزهای کشور به یمن وجود شهداست

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان با اشاره به الگوسازی مقاومت ملت ایران عنوان کرد: الگوسازی از ملت ایران تا آنجا پیش رفت که اثرگذاری انقلاب اسلامی را هزاران کیلومتر از مرزهای زمینی کشور فراتر برد که این به یمن وجود رزمندگان اسلام و شهدای بزرگ این مرز و بوم حاصل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد زیویار روز شنبه در اجلاسیه ملی شهدای لرستان در دهکده مقاومت اظهار کرد: باب شهادت از اول خلقت به روی بشر باز بوده اما تاریخ تحولات انقلاب اسلامی نشان می دهد که حفظ این سرزمین و ارزش های آن رهاورد خون هزاران لاله سرخی بوده که عاشقانه در راه حق، حقیقت، دین و ملت، فدا شدند.

وی با تاکید بر اینکه اگر شهدا نبودند ما هم نبودیم افزود: مدت های مدیدی است که جهاد، مبارزه و مقاومت در مقابل استکبار همه اجزای کشور، دولت و ملت ما را تحت تاثیر قرار داده است و اگر طی دوره معاصر، نظام استکبار برای ما جنگ و جدل ایجاد و حتی مولفه های هویتی ما را تهدید می کند، اصلی ترین نقطه برای مقابله با آن، مقاومت بوده است.

استاندار لرستان کرد: جبهه های متعددی در زمان و مکان برای مقابله با دشمن ایجاد شده است، در جاهایی به نام جهاد اقتصادی، در مقاطعی به نام دفاع مقدس و در زمان هایی نیز به نام مقابله با فتنه و اغتشاش شکل گرفته و گویی مقاومت با پیروزی انقلاب اسلامی و وقایع پس از آن همزاد و هم نام شده است.

زیویار با اشاره به الگوسازی مقاومت ملت ایران عنوان کرد: اکنون که در حال برگزاری بزرگداشت شهدای استان هستیم، مردم فلسطین و غزه در حال مبارزه با رژیم آپارتاید و نژادپرست اسراییل هستند و این رژیم ورشکسته و غاصب تنها با نسل کشی و کشتار غیرنظامیان قدرت خود را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه اسراییل در میدان نبرد حریف جبهه های مقاومت نخواهد بود ادامه داد: راه شهیدان مقاومت تداوم دارد و اسراییل حریف آنها نخواهد شد.

استاندار لرستان همچنین گفت: تعابیر مقام معظم رهبری درخصوص مردم لرستان خداقوتی به همه دست اندرکاران اجلاسیه بود و تاکید ایشان بر دلاوری، شجاعت، رفاقت، صداقت و وفاداری نشان از وجود این خصایل بین مردم لرستان بود و این ویژگی ها بین شهدای لرستانی و شهدای لرتبار بیشتر است چراکه دلاورانه، شجاعانه و وفادارانه با فدا کردن جان خود برای ملت، مستحکم ایستادند.

زیویار با بیان اینکه مسوولیت امروز ما بزرگداشت ۶ هزار و ۵۵۵ شهید استان است بیان کرد: طی چند سال گذشته که ستاد کنگره آغاز به کار کرد، فضای استان به برکت نام و یاد شهدا معطر شد و آنچه که به وضوح شاهد آن بودیم مسابقه برادرانه بین همه نهادها، اصحاب رسانه و گروه های مختلف، صدا و سیما، مدارس، حوزه های علمیه و روحانیت، ظرفیت های علمی، هنری، بازار، اصناف، رده های مختلف سپاه و بسیج، دانشگاه ها، مساجد، قوای مسلح و محلات بود که همه در این زمینه میدان داری کردند و دستاوردهای بسیار ارزشمندی نیز حاصل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha