برخورداری ۸۶۴ نفر جمعیت روستایی خنداب از آب سالم و پایدار در دستور کار است

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: برخورداری ۸۶۴ نفر جمعیت روستایی شهرستان خنداب از آب سالم و پایدار در راستای جهاد آبرسانی در دستور کار این شرکت است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی آبفا استان مرکزی، «حشمت‌اله عباسی» افزود: در راستای اجرای طرح جهادآبرسانی برای این طرح، بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه، برای بهره‌برداری از طرح آبرسانی «کمرآب»، سه کیلومتر خط انتقال آب اجرا شده است، ادامه داد: ساخت سه باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۵۰۰ مترمکعب، حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب با آب‌دهی ۱۰ لیتر در ثانیه و یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت سه لیتر بر ثانیه از دیگر اقداماتی است که در راستای اجرای این طرح انجام شده است.

عباسی افزود: اجرای سه کیلومتر شبکه آب‌رسانی و نصب ۷۰ فقره انشعاب آب از دیگر اقداماتی است که در راستای بهرمندی مشترکین از آب آشامیدنی سالم و پایدار در دست اجرا است و در آینده‌ای نزدیک وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

آب مورد نیاز استان مرکزی از ۷۲۶ حلقه چاه، ۴۲ رشته چشمه و ۲۶ رشته قنات تامین می‌شود و در بخش شهری ۳۳۷ هزار مشترک و در روستاها ۱۶۹ هزار مشترک وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha