۲۲۴ نفر امسال در سوانح جاده ای همدان جان باختند

همدان- ایرنا- رییس پلیس راه استان همدان گفت: ۲۲۴ نفر از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه در سوانح جاده ای این استان جان خود را از دست دادند.

سرهنگ علی فکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آمار متوفیان سوانح جاده ای ۲۶ نفر معادل بیش از ۱۱ درصد نسبت به هفت ماهه سال گذشته کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۷۸ نفر نیز تا پایان مهرماه در سوانح برون شهری استان همدان مجروح و مصدوم شدند که ۲۱ درصد معادل ۲۸۳ نفر نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: مجموع سوانح فوتی، جرحی و خسارتی ۸۲۷ فقره یعنی معادل ۳۴ درصد در هفته ماهه امسال کاهش یافته است.

سرهنگ فکری گفت: درصد بالایی ا ز سوانح جرحی، فوتی و خسارتی این استان به علت بی توجهی راننده به جلو و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از نداشتن مهارت رانندگی و تردد با سرعت بالا رخ داده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان سوانح از ساعت ۱۲ ظهر تا هشت شب رخ داده است افزود: بیشترین میزان سوانح مربوط به خودروی سواری سپس وانت بارها است و وسایل نقلیه ای نظیر اتوبوس، مینی بوس و کامیونت کمترین سهم را در سوانح دارند.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: هر چند جاده غارعلیصدر یکی از سانحه خیزترین مسیر برون شهری این استان به شمار می رود اما به علت نصب سرعتکاه، محدودیت سرعت در شب و روز به میزان ۱۰ کیلومتر در ساعت و نصب دوربین ثبت تخلف سرعت، آمار سوانح کاهشی بوده است.

سرهنگ فکری تاکید کرد: برخی از رانندگان به خاطر فراوانی سرعتکاه در این مسیر حادثه خیز گلایه مند هستند اما برای کاستن سرعت خودروها و پیشگیری از بروز سوانح رانندگی، این مسیر نیازمند نصب سرعتگیر بود.

وی گفت: در راستای ایمن سازی راه های این استان ۲۰ نقطه حادثه خیز با همکاری راهداری تا پایان امسال با نصب علائم، ایجاد سرعتکاه و نصب چراغ چشمک زن و اجرای عملیات عمرانی آشکارسازی و ایمن می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha