افتتاح هشت طرح عمرانی با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد ریال در تهران + فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - هشت طرح عمرانی با اعتباری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال روز شنبه در منطقه چهار شهرداری پایتخت، افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این طرح‌های عمرانی در قالب هفتاد و نهمین شنبه امید و افتخار و با حضور معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران افتتاح شد.

حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در آیین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی منطقه چهار، گفت: ارتقای سطح رفاه کارگران ضروری است، لذا احداث اسکان کارگری در سطح شهر تهران توسعه پیدا می کند تا شاهد افزایش آراستگی و خدمات بهتر کارگران به شهروندان باشیم.

نظری با اشاره به هفتاد و نهمین هفته امید و افتخار نیز یادآور شد: افتتاح طرح های کاربردی مهم و ضروری برای شهروندان که شنبه هر هفته انجام می شود نشان می دهد که شهرداری تهران از حالت رکود خارج شده است.

وی همچنین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز هشت پروژه کاربردی در راستای خدمت رسانی به شهروندان در منطقه چهار افتتاح شد که در این منطقه بحث روکش آسفالت معابر از اهمیت بالایی برخوردار است.

نظری در پاسخ به پرسشی درخصوص ایجاد آرامستان های جدید در سه نقطه شهر تهران گفت: این موضوع از سوی مشاور برای مکان یابی مناسب درحال بررسی و مطالعه است که پس از تکمیل و نهایی شدن بررسی ها، به شورای شهر برای تصویب ارائه خواهد شد.

به گفته معاون شهردار تهران، موضوع احداث آرامستان های جدید از گذشته مطرح بوده و در این دوره نیز پیگیری هایی انجام می شود و امیدواریم حداقل مکان یابی یک نقطه را برای احداث آرامستان به شورا ارائه کنیم.

شهردار منطقه چهار تهران نیز در این مراسم گفت: بیشتر طرح هایی که امروز افتتاح شد مورد نیاز و توجه شهروندان و کارگران شهرداری است که یکی از مهمترین آن ها احداث سایت کارگری در این منطقه است.

علی اصغر کمالی زاده افزود: طرح‌های دیگری در این منطقه آغاز شده که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال به اتمام برسد.

مسیر پیاده راه جنگل لویزان ایمن سازی شد

شهردار منطقه چهار تهران با اشاره به طرح‌های عمرانی در دست اجرای این منطقه گفت: مسیر پیاده راه جنگل لویزان و تلو ایمن سازی شد.

کمالی زاده اعلام کرد: امروز و در قالب هفتاد و نهمین پویش امید و افتخار هشت طرح عمرانی در منطقه به بهره برداری رسید و تا مورد استفاده شهروندان منطقه قرار گیرد.

وی افزود: احداث مکان اسکان کارگری با ۴۴۱ میلیارد ریال، احداث راستگرد خیابان چمن آرا به بزرگراه شهید بابایی به وسعت سه هزار مترمربع و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار همچنین احداث دیوار حایل و رفع خطر نقاط حادثه خیز جنگل لویزان و خیابان تلو به طول یک هزار مترمربع با ۳۰ میلیارد ریال از جمله این طرح‌ها است.

به گفته کمالی زاده، احداث چمن مصنوعی خیابان احد زاده با ۱۵ میلیارد ریال، احداث و مرمت ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی با ۱۰ میلیارد ریال، عملیات تراش، روکش و آسفالت معابر به میزان ۶۲ هزار تُن و اعتبار ۶۲۰ میلیارد ریال، پیاده روسازی و مناسب سازی بوستان‌ها و معابر سطح منطقه بطول ۳ هزار مترمربع و ۵۰ میلیارد اعتبار ریال و همچنین تبدیل انهار به کانیو بطول یک هزار و ۵۰۰ متر و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های افتتاح شده در این منطقه است.

شهردار منطقه ۴، جلوگیری از اتلاف زمان و سوخت خودرو و دسترسی محلی و توسعه و تکمیل شبکه معابر محله حکیمیه، افزایش سهم سرانه ورزشی و فرهنگی در سطح محله نارمک و افزایش ایمنی و کاهش تصادفات، خسارت مالی و جانی و همچنین کاهش حجم ترافیک در سطح معابر و اقدام اساسی جهت کاهش هزینه نگهداشت در سال‌های آتی را از مزایای اجرای این طرح‌ها اعلام کرد.

وی یادآور شد: احداث دیوار حایل در معابر جنگل لویزان و خیابان تلو با هدف جلوگیری از رانش احتمالی خاک و در راستای حفظ ایمنی شهروندان، اجرایی و عملیاتی شد.

به گزارش ایرنا، منطقه چهار در شمال شرق پایتخت قرار دارد و باغ پرندگان، جنگل لویزان و تلو و همچنین بوستان یاس فاطمی از مهمترین اماکن تفریحی و گردشگری این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha