کدام رهبران مسلمان برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی پیام ارسال کردند؟

تهران- ایرنا- برخی از رهبران مسلمان و شخصیت‌ها در مقابل فجایع غزه، پیام‌ها و گفت و گوهایی را برای همایش محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی ارسال کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، رهبران و شخصیت‌هایی که تاکنون اقدام به ارسال پیام و گفت و گوهای خود کرده‌اند شامل شخصیت‌هایی از عراق، سوریه، پاکستان و میانمار و نیز جامعه مسیحیان، زرتشتیان، هندوها و سیک‌ها هستند.

از جمله این شخصیت‌ها در عراق می‌توان به شیخ مجد از بزرگان عشیرتی منطقه شمال این کشور، شیخ سیدعیسی برزنجی از بزرگان عشیرت سادات برزنجی سلیمانیه عراق، استاد شیخ بهاءالدین نقشبندی از نویسندگان منطقه شمال عراق و استاد مدرسه و خانقاه نقشبندی سلیمانیه و نیز ماموستای امام جماعت منطقه شاره سلیمانیه اشاره کرد.

از جامعه مسیحیان، عالیجناب مار آوا سوم روئیل پاتریارک و رهبر جهانی کلیسای شرق اشور دیگر شخصیتی است که اقدام به ارسال پیام برای محکومیت جناین‌های رژیم صهیونیستی کرده است.

آوات حسام‌الدین طیب نماینده زرتشتیان در وزارت اوقاف اقلیم کردستان عراق و نذیره قربانو از پاکستان هم در این ارتباط اعلام موضع و ارسال پیام کرده‌اند.

از جامعه مسیحیان از جمله شخصیت‌هایی که در این ارتباط واکنش نشان داده می‌توان به کشیش سایمن بشیر رئیس کلیسای متدیست پاکستان اشاره کرد.

از جامعه هندوها، سنجی کومار معاون رهبر جامعه هندوهای ایالت بلوچستان شهر کویته، سردار مگن سنیگ - اردو از جامعه سیک‌ها، روشن خورشید رهبر جامعه زرتشتیان شهر کویته پاکستان، کشیش وازگن کوشکریان مسوول کلیسای ارمنی مریم مقدس لاذقیه سوریه و آشین نیاسارا رهبر بودائیان میانمار دیگر شخصیت‌هایی هستند که در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی اقدام به ارسال پیام و گفت و گو کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha