جوانان آزاده جهان نگذارند صهیونیست‌ها جای ظالم و مظلوم را عوض کنند

شهرری - ایرنا - مشاور ویژه تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در امور بین الملل، با اشاره به رویدادهای اخیر در فلسطین گفت: وظیفه جوانان آزاده و مسلمانان جهان این است که با جهاد تبیین نگذارند صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها با بوق رسانه ای خود جای ظالم و مظلوم را عوض کنند.

به گزارش ایرنا از اداره کل تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) حسنی، محمدرضا باقری روز شنبه در دیدار با زوار و دانشجویان پاکستانی که به زیارت امامزادگان واجب التعظیم ری مشرف شده بودند، اظهار داشت: آنچه این روزها در فلسطین اتفاق می افتد در تاریخ بی سابقه است، در طول تاریخ منحوس رژیم جعلی اسرائیل، هیچ گاه اشغالگران اینگونه غافلگیر نشده و ضربه نخورده اند.

وی افزود: در ۲ دهه اخیر اسرائیلی ها پس از عقب نشینی از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ همچنین در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ هم نتوانستند در برابر حزب الله هماوردی کنند؛ پس از آن نیز در جنگ های دیگر طی ۲۲ روز و ۸ روز نتوانستند بر مقاومت فلسطینی از جمله جنبش حماس پیروز شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مردمی که هیچ نداشتند و با سنگ می جنگیدند، امروز به قلب رژیم صهیونیستی موشک شلیک و رزمندگانشان با موتور سیکلت و پاراگلایدر به داخل سرزمین های اشغالی حمله می کنند و فرماندهان اسرائیلی را به اسارت می گیرند و نظامیان اشغالگر را به هلاکت می رسانند.

مشاور ویژه تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در امور بین الملل، از دست دادن حتی یک مسلمان را خسارت دانست و تاکید کرد: در اسلام عادت و سنت مان شهادت است و از مرگ در راه خدا بیم نداریم. فلسطینی ها در راه خدا و اعتقاداتشان می جنگند و بنا بر وعده الهی قطعا پیروز جنگ هستند.

وی ادامه داد: صهیونیست ها حتی نمی دانند سرزمین شان و هویت اصلی شان چیست؛ شهرک نشینان صهیونیست نمی دانند برای چه باید بجنگند و بمیرند، ولی فلسطینیان برای خدا و وطنشان جان فدا و به فرمان جهاد خداوند عمل می کنند.

مشاور بین الملل تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: مسلمانان معتقدند هم باید واقع گرا باشند و هم آرمان گرا. واقع گرا باشند و ببینند که مسلمانان فلسطینی نیاز به کمک دارند. پیامبر عظیم الشأن اسلام می فرمایند «کسی که شب را صبح کند ولی به فکر مسلمانان نباشد، مسلمان نیست» بنابراین ملت های اسلامی همه در صدد کمک برآمده اند و این امر در ایران و پاکستان به خوبی دیده می شود.

باقری اضافه کرد: مسلمانان باید آرمان گرا باشند چرا که می دانند خون شهید به هدر نمی رود و ثمر دارد، و از سویی خداوند در قرآن وعده داده که مستضعفان را وارثان و حاکمان زمین می کند؛ پس این باور را داریم که پیروزی نهایی با حق است و تردید نداریم در این جنگ مقاومت فلسطین پیروز است.

وی با بیان اینکه دنیای استکبار سالیان سال است که تلاش می کند تا نیروهای مقاومت را از بین ببرد اما نمی تواند، گفت: می بینید که جبهه دشمن در عراق، یمن، سوریه و افغانستان شکست خورده است؛ از تمام دنیا برای شکست کمر مقاومت به سوریه آمدند اما راه به جایی نبردند. قطعا خداوند به فلسطینیان که فرزندان و خانواده شان به شهادت می رسد، صبوری و نصرت می دهد و از سویی همه ما وظیفه داریم از هر توانی که داریم برای یاری فلسطینیان بهره ببریم.

باقری تاکید کرد: شما دانشجویان و جوانان مؤمن در جنگ تبلیغاتی علیه مقاومت باید ایفای نقش و انجام وظیفه کنید، در اجتماعات خود، در دانشگاه هایتان و در شبکه های اجتماعی تبیین و ماجرای واقعی جنگ علیه غزه را بیان کنید، از وجدان جهانیان بپرسید این کودکانی که امروز در بمباران و موشکباران غزه تکه تکه می شوند و به شهادت می رسند، گناهشان چیست؟

وی در پایان گفت: امروز هر کسی این امکان را دارد که با گوشی همراه خود علیه صهیونیست ها یا سران و حاکمان خائن برخی کشورها افشاگری کند و با جهاد تبیین برای همگان صحنه را شفاف توضیح دهد.

مدیرکل تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) نیز در این نشست ضمن بیان مقام و منزلت حضرت عبدالعظیم گفت: این آستان سالانه میزبان ۱۳ میلیون زائر از ایران و کشورهای دیگر است؛ بیشترین زائران غیر ایرانی هم از کشورهای پاکستان و عراق هستند.

حسین خرازی اظهار داشت: به نحوی که در ایام زیارت اربعین، در حدود ۲ هفته توفیق میزبانی تعداد کثیری از کاروان های مردم و زائرین از کشور پاکستان هستیم از این رو برای سهولت زیارت این زوار ، زیارتنامه هایی با ترجمه و توضیح زبان اردو فراهم آوردیم که در حرم مطهر قابل دسترس است.

وی خاطرنشان کرد: موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث با دو بخش دانشگاه و پژوهشگاه وابسته به این آستان مقدس می باشد که دانشگاه قرآن و حدیث برای پذیرش دانشجویان خارجی به صورت حضوری و غیرحضوری فعال بوده و هم اکنون دانشجویان غیر ایرانی نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

این مسئول ادامه داد: همچنین در پژوهشگاه قرآن و حدیث نیز که اساتید و پژوهشگران بزرگی در این حوزه مشغولند، منابع غنی برای دسترسی وجود دارد تا دانشجویان و آحاد مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس با بیان اینکه در این پژوهشگاه تالیفات زیادی انجام شده که در اختیار همگان قرار گرفته است، گفت: برای نمونه می توان به یکی از منابع مهم حدیثی یعنی کتاب میزان الحکمة تالیف تولیت فقید این آستان مقدس حضرت آیت الله محمدی ری شهری رحمت الله علیه اشاره کرد و دانشجویان خارجی و پاکستانی نیز می توانند به منابعی که به زبان های دیگر مثل اردو ترجمه شده مراجعه کرده و از آن بهره مند شوند.

وی یادآور شد: موسسه دارالحدیث، حوزه علمیه، کتابخانه، موزه، مرکز نجوم ، خانه علم وآسمان نمای این بارگاه ملکوتی نیز برای بازدید و استفاده عموم به ویژه شما دانشجویان و زوار پاکستانی آماده خدمت رسانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha