نهادهای بین‌المللی حقوق بشری از خواب بیدار شوند/مردم غزه نیاز به فریادرس دارند

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نهادهای بین‌المللی بویژه مدعیان حقوق بشر ابزاری در اختیار آمریکا و کشورهای غربی هستند، گفت: این نهادها باید از خواب بیدار شوند و به فریاد مردم غزه برسند.

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: غزه دیشب شدیدترین بمباران ها را در طول چند روز گذشته تجربه کرد، این در حالی است که بمباران و کشتن افراد بی‌گناه در یک جغرافیای کوچک با حجم تلفات بالا، در طول تاریخ بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با تشدید بمباران غزه، عملیات زمینی خود را گسترش داده است، تصریح کرد: این حجم از عملیات علیه مردمی که هیچ‌گونه سلاحی در اختیار ندارند یک جنایت بزرگ است و باید نهادهای بین المللی در این زمینه اقدامات عملی انجام دهند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس اضافه کرد: در این عملیات تعدادی از نیروهای حماس که به سلاح های سبک مجهز هستند در مقابل مدرن ترین سلاح های صهیونیست ها که آمریکا به صورت رایگان در اختیار آنها قرار داده است در یک جنگ نابرابر قرار گرفته اند که این یک فاجعه انسانی است.

نهادهای بین‌المللی مدعی حقوق بشر ابزاری در اختیار آمریکا و کشورهای غربی هستند

وی افزود: در این تحولات، نهادهای بین المللی بویژه مدعیان حقوق بشر ابزاری در اختیار آمریکا و کشورهای غربی هستند و به موضوع انسان به معنای انسانیت توجهی ندارند حال آنکه در هیچ جای دنیا این همه نقض آشکار حقوق بشر وجود ندارد و در این میان کشورهایی از جمله جمهوری اسلامی ایران که از سر تکلیف الهی و انسانی از مردم فلسطین حمایت می کنند مورد کم توجهی سازمان ملل قرار می گیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در مورد توقف جنگ در غزه بیان داشت: این پیشنهاد کاملا سازنده و متناسب با شرایط موجود برای دفاع از مردم بی‌گناه غزه است.

حیدری ادامه داد: رژیم صهیونیستی با هدایت و حمایت آمریکا این اقدامات جنایتکارانه علیه مردم مظلوم فلسطین را انجام می دهد و این کشتارهای غیر انسانی تماما با چراغ سبز آمریکا انجام می شود و تا زمانی که آمریکا بخواهد این رژیم به حملات خود در غزه ادامه می دهد و توجهی به قطعنامه های سازمان ملل و نهادهای بین المللی ندارد.

جمهوری اسلامی ایران رسالت انسانی خود را در مقابل مردم غزه انجام می دهد

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران رسالت انسانی خود را در مقابل مردم غزه انجام می دهد زیرا این منطقه کوچک در دل سرزمین های اشغالی از جهات مختلف در محاصره است و امکان دسترسی به بیمارستان و آب وجود ندارد و یک فاجعه انسانی به تمام معنا در غزه در حال رخ دادن است و نهادهای بین المللی حقوق بشری باید از خواب بیدار شوند و به فریاد مردم غزه برسند.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس با بیان اینکه حملات رژیم صهیونیستی نمی تواند آسیبی به پایه های حماس وارد کند، گفت: گروه حماس مرد جنگ هستند و تا آخرین قطره خونشان از غزه دفاع می کنند و این تکلیف بر عهده نیروی مقاومت است که از فلسطین دفاع کند.

حیدری با بیان اینکه باید به طور مستمر از طریق دستگاه دیپلماسی از نهادهای حقوق بشری و کشورهای منطقه در خواست کنیم تا از مردم فلسطین حمایت کنند، گفت: ملت های مسلمان در سراسر دنیا از مردم مظلوم فلسطین حمایت و بسیاری از دولت های مسلمان هم رفتار رژیم صهیونیستی را محکوم کردند، اما آنچه که امروز مردم فلسطین به آن نیاز دارند اقدام فوری جهان اسلام علیه این حملات است.

وی اضافه کرد: کشورهای مسلمان باید به صورت عملیاتی و میدانی با این رژیم مقابله کنند چون هر قدر که این رژیم قدرتمند شود به ضرر کشورهای دیگر بویژه همسایگان فلسطین است.

تکلیف شرعی مسلمانان، دفاع از مردم مظلوم فلسطین است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: امروز مسلمانان تکلیف شرعی دارند که از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند امروز آزمون الهی است و مسلمانان باید از این آزمون سرفراز و سربلند بیرون آیند و این مشروط بر حمایت عملی و میدانی از مردم فلسطین است.

حیدری عملیات طوفان الاقصی را بر نظم منطقه مهم ارزیابی کرد و گفت: سرکرده این رژیم به صراحت اعلام کرده بود که هر گونه تحرکی در هر جای دنیا در کنترل ما قرار دارد و بلافاصله در نطفه خفه خواهد شد، اما این عملیات تحولات جدی را در خاورمیانه رقم زد و معادلات سیاسی و امنیتی جهان بویژه رژیم صهیونیستی را متحول کرد.

وی تصریح کرد: مقاومت در یک عملیات پیچیده و برق آسا در نزدیکی رژیم صهیونیستی ، تمام معادلات سیاسی، دفاعی و امنیتی رژیم صهیونیستی و کشورهای وابسته به این رژیم را به هم ریخت و آنها را غافلگیر کرد.

عملیات طوفان الاقصی آغازی برای نابودی رژیم صهیونیستی است

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس عملیات الاقصی را وعده الهی خواند و گفت: این عملیات به موقع در دفاع از مردم مظلوم غزه که سال ها زیر ظلم و ستم بودند انجام شد و صهیونیست ها این اقدام را فراموش نخواهند کرد.

حیدری افزود: این عملیات، آغازی برای نابودی رژیم صهیونیستی است و مردم فلسطین پیروز میدان هستند و کشتن غیر نظامیان هم راه به جایی نخواهد نبرد و روزی مردم فلسطین و ملت های جهان اسلام پیروزی خود را در قدس شریف جشن خواهند گرفت.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

پیروزی‌های کم نظیر رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی به رغم بمباران منازل مسکونی و مراکز درمانی غزه از سوی صهیونیست ها همچنان ادامه دارد، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرده که ۳۵ هزار رزمنده این جنبش در غزه در کمین صهیونیست ها هستند.

دفتر اطلاع رسانی حماس در نوار غزه اعلام کرده که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) گذشته، بمب افکن های رژیم صهیونیستی به طور میانگین در هر کیلومتر از خاک غزه ۳۳ تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته اند.

در پاسخ به بمباران های بی وقفه غزه از سوی بمب افکن های رژیم صهیونیستی با بمب ها و تسلیحاتی غربی به ویژه آمریکا، رزمندگان مقاومت در دو کشور عراق و سوریه به سراغ پایگاه های آمریکایی در این دو کشور رفته اند و به بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پایگاههای یانکی ها ۱۲ بار در عراق و سوریه میزبان دهها راکت مقاومت بوده اند.

عملیات طوفان الاقصی درحالی وارد بیست و دومین روز خود شده که خبرها از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه حکایت دارد و این منطقه از زمین، دریا و آسمان زیر بمباران سلاح های مرگبار رژیم آپارتاید تل آویو قرار دارد و این در حالی است که مقامات واشنگتن حمایت همه جانبه خود از رژیم صهیونیستی را به اوج خود رسانده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha