پرونده قطور مشکلات کلاردشت روی میز استاندار مازندران

نوشهر- ایرنا- شماری از شهروندان کلاردشتی آب آشامیدنی، جاده، استقرار نداشتن برخی از ادارات و بانکها، کمبود امکانات بهداشتی و درمانی، زباله، تغییرکاربری و کمبود جایگاه سوخت را جمله مشکلات فراروی منطقه برشمردند و از استاندار و مدیران کل ادارات خواستند تا نسبت به رفع آن تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند.

به گزارش ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران، امروز یکشنبه در هفدهمین سفر شهرستانی خود در راس هیاتی ۴۰ نفره شامل معاونان استانداری، مدیران ستادی و استانی به کلاردشت سفر کرد تا با تدابیر جهادی مشکلات یادشده را در دولت سیزدهم برطرف کند و لبخند رضایت بر لبان کلاردشتی ها بنشاند.

استاندار مازندران و مدیران استان در این سفر از روستاهای محروم شهرستان کلاردشت واقع در غرب مازندران بازدید خواهند کرد.

در این سفرهای شهرستانی، هر یک از مدیران با حضور در روستاهای این شهرستان، مسائل و مشکلات مردم را بررسی و شناسایی و برای جمع بندی و تصمیم سازی جهت برون رفت از آن ها در جلسه شورای اداری با حضور استاندار ارائه می‌ کنند تا مسائل در زمان های تعیین شده و با راهکارهای مصوب، حل و رفع شود. مصوبات این جلسات به دستگاه های متولی ابلاغ و پیگیری های لازم برای اجرای آن با جدیت صورت خواهد گرفت.

استاندار مازندران در این سفر همچنین با اقشار مختلف مردم دیدار دارد.

برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بازدید از عملیات اجرایی چند طرح عمرانی و واحد صنعتی از جمله دیگر برنامه های مقام‌ عالی دولت در استان‌ در سفر به کلاردشت اعلام شد.

شهرستان گردشگرپذیر کلاردشت واقع در غرب مازندران و بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

پرونده قطور مشکلات کلاردشت روی میز استاندار مازندران

استقرار نداشتن ادارات در کلاردشت

کوروش فروزش یک شهروند کلاردشتی گفت : از استاندار و مسوولان نهادهای مربوط در این سفر می خواهیم به جاده های ارتباطی این شهرستان کوهستانی غرب مازندران بیشتر رسیدگی کنند.

وی از استاندار پرسید اگر کلاردشت شهرستان است پس چرا ادارات زیادی در این شهرستان مستقر نیستند و مردم برای رفق و فتق امور به شهرهای همجوار سفر می کنند که چالش های زیادی را برای آنان بوجود آورده است.

کلاردشت یک دهه قبل به شهرستان تبدیل شده است و پرونده مشکلاتش به تدریج به گفته اهالی قطورتر شده و مسوولان امر از ادوار گذشته تا امروز کمتر به آن ها توجه داشته اند.

ضرورت توجه ویژه به کلاردشت

رضا محمودی یکی از کارمندان کلاردشت یکی از مشکلات این شهرستان را سهمیه آرد خبازی ها اعلام و خاطرنشان کرد: شماری از خبازان این شهرستان می گویند چرا سهمیه ماهانه نانوایی ها کاهش می یابد و انتظار است این مشکلات این شهرستان گردشگرپذیر برطرف بشود.

محمودی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توجه بیشتر مسوولان مرکز استان به این شهرستان را خواستار شد.

وی خاطرنشان کرد : دولت باید به شهرستان های گردشگری در زمینه های مختلف خدماتی از جمله در بخش آرد و نان توجه ویژه داشته باشد تا مردم نگران کمبود بخش های مختلف نباشند.

پرونده قطور مشکلات کلاردشت روی میز استاندار مازندران

استقرار ادارات راهداری و آب در اولویت باشد

صمد رضایی مقدم یک شهروند مطلع دیگر کلاردشتی با اشاره به تلاش بی وقفه استاندار در رفع مشکلات شهرستان ها یادآور شد: سفر استاندار به این شهرستان را فال نیک می گیریم و امیدواریم مشکلات دیرینه این منطقه با هدف رفع مشکلات، در این سفر شهرستانی مورد ارزیابی ویژه مدیران استانی قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد : کلاردشت ۱۰ به شهرستان تبدیل شده و هنوز به گفته مسوولان امر چارت فرمانداری این منطقه مشخص نیست و کمبود نیروی انسانی در این نهاد دولت مشکلاتی را بوجود آورده است.

وی استقرار نداشتن ادارات را دیگر چالش این شهرستان برشمرد و گفت : از استاندار مازندران انتظار داریم ادارات راهداری و آب را در این شهرستان مستقر کند تا دغدغه مردم کاهش یابد.

رضایی مقدم تصریح کرد : در زمان حاضر مردم برای رفع مشکلات بخش آب هر روز به نوشهر سفر می کنند، این کمترین درخواست از استاندار و مدیران مربوط استانی است که این نیاز اساسی منطقه را امروز برطرف کنند.

این شهروند کلاردشت همچنین با تاکید بر ضرورت روکش آسفالت جاده کلاردشت - مکارود، گفت : تا کنون بین مسوولان نهادهای جلساتی برگزار شده اما نتیجه بخش نبوده است.

تصرف حریم سردآبرود و کمبود آب چالش دیگر

شهروند دیگری، تصرف حریم رودخانه سردآبرود را از دیگر مشکلات فراروی این شهرستان برشمرد و گفت : اکنون عمده مشکل کلاردشت حریم رودخانه سرآبرود است که باید برای این مهم تدابیری اندیشید.

محسن کلاردشتی در گفت و گو با ایرنا، کمبود آب آشامیدنی از جمله چالش های این شهرستان برشمرد و گفت : این مساله در ایام تابستان به خاطر حضور میلیونی مسافران و گردشگران مضاعف می شود.

وی به استقرار نداشتن بانک ها هم اشاره و اظهارامیداوری کرد این نیازها و چالش های کلاردشت در سفر شهرستانی استاندار برطرف شود.

این شهروند کلاردشتی پرسید آیا رواست هر روز یک بیمار بخش داندان پزشکی برای رفع مشکلش به شهرستان های همجوار سفر کند؟

وی ادامه داد : آقای استاندار آیا کلاردشت گنجایش شهرستان شدن را دارد یا نه؟ اگر دارد چرا زیرساخت های مربوط به این شهرستان فراهم نشده است و هم اکنون بسیاری از کلاردشتی ها برای تامین نیازمندیهایشان به شهرستان چالوس سفر می کنند.

این شهروند کلاردشتی، وضعیت کمبود آب آشامیدنی را حاد دانست، گفت: همه شبکه های آبرسانی این شهرستان فرسوده بوده و نهادهای مربوط با برای رفع این چالش اعتبارات کلانی اختصاص دهند.

پرونده قطور مشکلات کلاردشت روی میز استاندار مازندران

لزوم حمایت از کارآفرینان

سید حمید مشعشعی شهروندی دیگری گفت : مگر استاندار مازندران مشکلات و استقرار نداشتن ادارات در این شهرستان را نمی داند؟

وی گفت : وقتی من کارآفرین که تولید شغل می کنم در تنگنا هستم و نمی توانم کارم را توسعه بدهم و در همین کلاردشت توسط همین ادارات سنگ اندازی می شود جه می شود کرد.

وی تاکید کرد : حضور استاندار زمانی معنا پیدا می کند با تولید کنندگان و کارآفرینان و جلسه برگزار کنند و به حرفهایشان گوش کند تا برای آنان فایده داشته باشد.

شماری از اهالی کلاردشت در گفت و گو با ایرنا گفتند: مشکلات و نارسایی های این شهرستان زیاد است و حل تدریجی آن ها تصمیم جهادی می طلبد و همراهی مدیران استانی نکته مهمی دیگری است که باید در حل مشکلات این شهرستان تدبیر ویژه ای بیندیشند.

پرونده قطور مشکلات کلاردشت روی میز استاندار مازندران

روستای بزرگ پیشنبور نیازمند توجه ویژه

محسن محمدپور، عضو شورای اسلامی روستای پیشنبور کلاردشت هم خطاب استاندار مازندران تصریح کرد : امیدواریم در کارگروه پیش روی اداری بعد از بازدیدهایی که مدیران کل از منطقه دارند، همه چیز به تشریفات ختم نگردد.

وی اظهارداشت : به مشکلات روستای پیشنبور بزرگترین روستای شهرستان و غرب شهرستان که به نوعی در تمام عرصه ها ابروی شهرستان در مسائل ملی و مذهبی است رسیدگی ویژه شود.

وی یادآور شد: اعضای شورای اسلامی روستای پیشنبور و دهیار چندین مرحله مراجعه به بخش های مختلف استانداری و مدیرکل ها نامه نگاری ها و درخواستهایی شده که تا به امروز متاسفانه هیچگونه ترتیب اثری داده نشده و حتی در سفر دور اول رییس جمهور به استان که وزیر اقتصاد به کلاردشت آمده بود ترتیب اثری داده نشده است.

محمدپور اضافه کرد : شکوفایی ظرفیت های ویژه و امکانات منحصر به فرد این روستا نیازمند توجه شماست.

این شهرستان به علت برخورداری از موقعیت های ممتاز و منحصربفردی نظیر همسایگی با جنگل های سرسبز هیرکانی، قلل مرتفع و مخروطی شکل مانند علم کوه، تخت سلیمان، آثارتاریخی و طبیعی، آب و هوای خنک مطبوع، مبادی گذر مسافران و گردشگران جاده کندوان برای گذر از طریق جاده جنگلی زیبا از کلاردشت از دیرباز تاکنون خاستگاه میلیون ها مسافر و گردشگر بوده است.

شهرستان کلاردشت با برخورداری از ۲۲ نقطه روستایی و یک نقطه شهری دست کم ۵۰ هزار نفر جمعیت درغرب مازندران دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha