پساب تصفیه خانه فاضلاب گلبهار خراسان رضوی واگذار شد

مشهد- ایرنا- مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: قرارداد فروش چهار میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب پساب تصفیه خانه شهر گلبهار به بخش خصوصی منعقد شد.

حسین امامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش این قرارداد ۱۶ ماهه ۵۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است.

وی اضافه کرد: پساب تصفیه خانه مجهز شهر گلبهار برای تولید گونه های کشاورزی استفاده خواهد شد.

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: نظارت بر حسن اجرای این قرارداد بر عهده شرکت آب و فاضلاب است و حفظ استانداردهای زیست محیطی و منابع آب زیر زمینی نیز از اهداف آن است.

امامی افزود: ظرفیت تولید آب در گلبهار ۲۰۰ لیتر در ثانیه و کمبود آب در این شهر به میزان ۱۰۰ لیتر در ثانیه است که بخشی از این کمبود با جایگزین پساب با چاه های کشاورزی جبران خواهد شد.

شهر گلبهار در ۳۵ کیلومتری شمال غربی کلانشهر مشهد قرار دارد. این شهر از جنوب به سلسله کوه‌های بینالود و از شمال به کوه‌های هزار مسجد منتهی شده و به علت قرار گرفتن بین ۲ رشته کوه دارای هوایی مناسب است.

شهر جدید گلبهار که برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفر ساخته شده و قابل توسعه تا ۴۰۰ هزار نفر است با وسعتی چهار هزار هکتاری در امتداد جاده مشهد - چناران قرار دارد.

سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای خراسان رضوی به جز مشهد تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند و آب استان از هزار و ۷۰۰ حلقه چاه، ۱۵ دهنه چشمه و ۱۴ رشته قنات تامین می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha