۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85273168
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بازارچه مرزی سیف سقز بازگشایی شد

۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
کد خبر: 85273168
بازارچه مرزی سیف سقز بازگشایی شد

سنندج- ایرنا- بازارچه مرزی سیف سقز، امروز شنبه بعد از گذشت بیش از یک دهه از تعطیلی آن، با حضور استاندار کردستان و با دستور رئیس‌جمهور بازگشایی شد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان روز شنبه در جریان سفر به شهرستان سقز و طی مراسمی بازارچه مرزی سیف سقز را رسما بازگشایی کرد.

استاندار کردستان در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مرزنشنیان استان بازگشایی مجدد بازارچه های مرزی است، افزود: فعالیت بازارچه مرزی هنگه ژال بانه هم اول آبان امسال به طور رسمی آغاز شد.

زارعی کوشا بیان کرد: با بازگشایی بازارچه های مرزی، وضعیت اشتغال و معیشت مردم مرزنشین استان بهبود پیدا می کند و افزون بر این بازار شهرهای مرزی هم رونق خواهد گرفت.

بازارچه مرزی سیف سقز بازگشایی شد

او با اشاره به مزیت بازگشایی مرزها به عنوان نماینده دولت و خدمتگزار مردم، افزود: دولت سیزدهم حقیقتا نسبت به استان کردستان توجه ویژه دارد که افتتاح و بهره‌برداری از چندین کلان پروژه عمرانی از جمله فرودگاه سقز و راه آهن سنندج -همدان در هفته جاری، گواه این ادعا است.

استاندار کردستان با اشاره به سومین سفر هیات دولت به کردستان در اواخر هفته جاری، ادامه داد: به بهترین شکل ممکن توانسته‌ایم وعده‌ها و مصوبات دور اول سفر را محقق کنیم،تخصیص‌های مناسب را جذب و پروژه‌های نیمه تمامی که سالیان سال مطالبه مردم عزیز این استان بوده را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

بازارچه مرزی سیف سقز بازگشایی شد

زارعی کوشا در ادامه با بیان اینکه مرز در تمام دنیا ناموس مملکت محسوب می‌شود و مرزبان و مرزدار وظیفه حراست و صیانت از مرزها را دارند، هدف از بازگشایی مرزها را ساماندهی کسب و کار و معیشت مرزنشینان، تثبیت درآمد، تقویت مبادلات اقتصادی و صیانت بهتر از مرزها اعلام کرد.

او از تلاش و حمایت‌های قرارگاه پرافتخار حمزه سید الشهدا، سپاه و مرزبانی و اعضای شورای تامین و دستگاه های نظارتی استان نیز قدردانی کرد و گفت: شهادت می‌دهم این بزرگواران، با تمام توان و دلسوزی پیگیر بازگشایی گذرگاه‌های مرزی در استان بوده‌اند.

بازارچه مرزی سیف سقز بازگشایی شد

استاندار کردستان با اشاره به همت دولت برای بازگشایی مرزها دردور دوم سفر رئیس جمهور به استان کردستان، اضافه کرد: توافق کرده‌ایم برای بازگشایی بازارچه سیف، مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال جهت زیرساخت‌های این بازارچه هزینه شود.

زارعی کوشا افزود: امیدواریم از این کانال شاهد تبادلات مرزی، شکوفایی فعالیت‌های اقتصادی و رونق اشتغالزایی برای مردم مرزنشین باشیم.

تقدیر از عملکرد دولت

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم در آیین بازگشایی بازارچه سیف با تقدیر از عمل به وعده رئیس جمهور، بر تکمیل و نوسازی زیرساخت های این منبع معیشت اقتصادی مردم تاکید کرد.

بهزاد رحیمی، تلاش های دولت را در شهرستان سقز در حوزه آسفالت راه روستایی و ارتقای زیرساخت های مخابراتی ستود و با اشاره به آماده سازی فرودگاه، نقش این زیرساخت را در توسعه اقتصادی مردم با اهمیت برشمرد.

مرز فرصتی برای ارتقای شاخص های اجتماعی و اقتصادی

فرماندار سقز هم اظهار کرد: بازگشایی بازارچه سیف از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور محترم به استان کردستان و شهرستان سقز در سال گذشته، امروز با دستور ایشان شاهد بازگشایی و تحقق این وعده هستیم.

جعفر توان افزود: بازگشایی و آغاز به کار دوباره بازارچه سیف، نه تنها در رونق اقتصادی شهرستان، نقشی اثرگذار دارد بلکه در عمران و آبادانی روستاها و بازگشت مجدد روستائیان به آبادی ها و مهاجرت معکوس نیز تاثیرگذار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha