راه اندازی سامانه جامع نمایش خانگی/برگزاری دومین نمایشگاه و اولین جشنواره رصتا

تهران- ایرنا- رئیس ساترا گفت: برای افزایش قدرت انتخاب مخاطبان شبکه نمایش خانگی، سامانه‌ای در دست طراحی است که از طریق آن امکان دسترسی به تمام سریال‌ها و برنامه های تلویزیونی تمام سکوهای دارای مجوز از ساترا فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سعید مقیسه؛ رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا از طراحی یک سامانه جامع برای افزایش قدرت انتخاب مخاطبان خبر داد و گفت: هم اکنون سامانه ای توسط اداره کل فناوری ساترا با عنوان فهرست جامع در دست طراحی است که از طریق آن امکان دسترسی به تمام سریال ها و برنامه های تلویزیونی تمام سکوهای دارای مجوز از ساترا فراهم خواهد شد و زمانی که مخاطب روی سریال کلیک کند به سکوی پخش کننده برنامه وصل می‌شود و می‌تواند طبق شرایط همان سکو به مشاهده برنامه های مورد نظر خود بپردازد.

راه اندازی سامانه جامع نمایش خانگی/برگزاری دومین نمایشگاه و اولین جشنواره رصتا

وی افزود: این سامانه کمک می‌کند تا مخاطبان در یک نگاه از آخرین وضعیت پخش سریال ها و برنامه های تلویزیونی از سکوهای دارای مجوز مطلع شوند و برنامه های مورد نظر خود را راحت‌تر پیدا کنند.

مقیسه همچنین در خصوص آخرین وضعیت برگزاری دومین نمایشگاه رصتا گفت: دومین نمایشگاه رصتا در هفته اول دی ماه امسال برگزار خواهد شد. همچنین علاوه بر نمایشگاه رصتا، امسال نخستین جشنواره رصتا نیز برگزار خواهد شد و آثار سکوهای نمایش خانگی و سایر سکوهای دارای مجوز از ساترا در محورهای اعلامی داوری و آثار برتر تشویق و تقدیر خواهند شد.

معرفی ۴ سریال به صداوسیما

وی در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت پخش سریال های شبکه نمایش خانگی از شبکه های تلویزیونی چیست گفت: هم اکنون برخی تولیدات سکوهای نمایش خانگی توجه خوبی به اولویت های محتوایی کشور دارند و ۴ سریال که متعلق به رسانه های نماوا، آپرا و فیلم نت است برای طی مراحل اداری و حقوقی به صداوسیما معرفی شده است که بعد از قطعی شدن، نام سریال‌ها نیز اعلام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha