۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۷
کد خبرنگار: 890
کد خبر: 85273408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در یزد برداشت شد

۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۷
کد خبر: 85273408
۳۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در یزد برداشت شد

یزد- ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به پایان برداشت ذرت علوفه‌ای در سال زراعی جاری گفت: ۳۰ هزار تن محصول از اراضی استان برداشت شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی جهاد کشاورزی یزد ، "یدالله جواد پور" سطح زیر کشت این محصول را ۵۰۹ هکتار بیان کرد و افزود: بیشترین سطح زیر کشت مربوط شهرستان خاتم و ابرکوه است.

وی با اشاره به نیاز استان به علوفه برای حمایت از دامداری های اظهار کرد: سالانه بالغ بر یکهزار تن از علوفه سیلویی مورد نیاز واحدهای دامداری از این اراضی تامین می شود.

جواد پورخاطرنشان کرد: برداشت ذرت علوفه ای کاملا مکانیزه بوده و از هر هکتار سطح زیر کشت این محصول ۶۰ تن علوفه برداشت می شود .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد خاطر نشان کرد: در اختیار قرار دادن دانش کاشت ،داشت و برداشت توسط کارشناسان، توزیع کودهای یارانه دار و بذور اصلاح شده و نیز فراهم آوردن ماشین آلات کاشت و برداشت از جمله خدمات جهاد کشاورزی استان یزد در راستای حمایت از تولیدکنندگان است.

وی ادامه داد: افزون بر ۱۰۰ کشاورز در امر تولید محصول ذرت در استان فعالیت دارند.

ذرت علوفه‌ای با داشتن مواد نشاسته‌ای، به عنوان علف سبز در خوراک دام مورد استفاده قرار می‌ گیرد و باعث هضم بهتر غذای حیوانات می‌شود و هر سال، از ابتدای تیرماه کشت و مهرماه برداشت می‌شود که بخشی از آن برای خوراک دام منطقه و مقداری هم به عنوان خوراک دام در سایر شهرها و استان‌های همجواز به مصرف می‌رسد.

مجموع اراضی قابل کشت استان یزد ۱۷۰ هزار هکتار است که ۱۱۳ هزار و ۷۶۰ هکتار آن زیرکشت قرار دارد و از این مقدار سطح زیرکشت ۳۲ هزار و ۶۶۹ هکتار ( ۲۹ درصد) به کشت محصولات زراعی و بقیه به محصولات باغی اختصاص دارد که حدود ۷۰ هزار کشاورز، دامدار و بهره بردار در تولید محصولات کشاورزی ، باغی ، گلخانه ای و دامی استان فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha