افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه دولت برای تجهیزات هنرستان‌ها

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تامین تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌های کشور گفت: بودجه دولت در سال جاری برای تجهیزات هنرستان‌ها ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، رضامراد صحرایی روز شنبه در حاشیه آیین انعقاد تفاهم مشترک وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تجهیزات هنرستان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تجهیزات هنرستان‌ها اکنون کفاف نیازها را نمی‌دهد و نیاز به تغییرات جدی دارد، از محل ۲ درصد عوارض فروش گاز، تاکنون نزدیک به پنج هزار میلیارد ریال بودجه برای تقویت تجهیزات هنرستان‌ها داده شده است.

وی افزود: از این مبلغ حدود ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال کارسازی شده و هر چه زودتر خریدها انجام خواهد شد ضمن آنکه تا پایان سال چند مرحله تخصیص بودجه در این حوزه خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر بودجه برای تجهیزات در هنرستان‌ها تخصیص دهیم، لازم نیست تا بعدها برای معضلات اجتماعی هزینه کنیم، کاستی‌ها را با شتاب دنبال می‌کنیم و هدف‌گذاری برای دانش‌آموزان حوزه فنی و حرفه‌ای و کارودانش ۴۵ درصد کل دانش‌آموزان این مقطع دوم متوسطه در برنامه هفتم بود که مجلس شورای اسلامی هم پنج درصد به آن اضافه کرد و امیدواریم با این کار امکان اشتغال فرزندان مهیا شود.

افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه دولت برای تجهیزات هنرستان‌ها

صحرایی از افزایش و توسعه هنرستان‌های جوار صنعت خبر داد و گفت: بسیاری از استانداران در این‌باره کمک‌های شایانی انجام داده‌اند و شاهد افتتاح چندین هنرستان جوار در سطح استان‌های کشور بوده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که تفاهم‌نامه قبلی وزارت آموزش و پرورش با وزارت تعاون، کار و. رفاه اجتماعی درباره طرح‌های تابستانه به کجا رسید نیز خاطرنشان کرد: آن تفاهم‌نامه که حُسن ابتکار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود، به موضوع ترغیب بچه‌ها به گذراندن اوقات فراغت توام با مهارت‌آموزی اشاره داشت و گزارش‌های امیدآفرینی در این رابطه به دست ما رسیده است که به‌زودی منتشر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha