۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۵۶
کد خبرنگار: 5377
کد خبر: 85273507
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نسبت مصارف به منابع بانک‌های اصفهان ۲۲ درصد افزایش یافت

اصفهان-ایرنا- استاندار اصفهان گفت: با درایت و تلاش‌های استانی، در دولت سیزدهم نسبت مصارف به منابع بانک‌های این استان ۲۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی روز شنبه در یکصد و سی و دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: هرچند که این موضوع بایستی در سطح ملی مورد توجه ویژه قرار بگیرد اما تجربه دو سال گذشته ثابت کرد که با درایت و تلاش‌های استانی می‌توان نسبت مصارف به منابع استان را افزود.
وی یادآور شد: در ابتدای آغاز بکار دولت سیزدهم، نسبت مصارف به منابع بانکی استان ۵۴ درصد بود اما ظرف دو سال این نسبت ۲۲ درصد رشد کرد و به ۷۶ درصد رسید که یکی از شاخص‌های قابل‌توجه اقتصادی استان ما بود.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: رویکرد بانک‌های استان باید مجددا تعریف شود تا برنامه مشخص و دقیقی برای نسبت مصارف به منابع استان داشته باشند.

مرتضوی در باره بهره‌برداری عملیاتی و مؤثر از حضور رؤسای بانک‌های دولتی و خصوصی در استان نیز گفت: فرایند حضور و سفرهای کاری رؤسای بانک‌ها به استان، بایستی با رویکرد مشخص و در راستای بررسی پرونده‌های شاخص استان برنامه‌ریزی شود.
وی ادامه داد: در برخی از نشست‌ها با حضور رؤسای بانک‌ها در اصفهان، این نگرانی وجود دارد که صرفا تعدادی پرونده خاص بررسی شود.
استاندار اصفهان اضافه کرد: ضروریست فرایند حضور رؤسای بانک‌ها در استان، متناسب با اولویت‌ها و با نگاه به راهبردهای اساسی و فراگیر توسعه اصفهان برنامه‌ریزی شود.
مرتضوی یادآور شد: در نشست با رؤسای بانک‌ها باید اخذ اعتبارات و خط اعتباری ویژه برای استان تعریف شود و شاخص‌های توسعه استان بصورت ویژه مد نظر قرار بگیرد.
وی همچنین در باره قطع نشدن گاز صنایع استان اظهار داشت: این موضوع را بصورت ویژه در سطح ملی دنبال می‌کنیم اما در این راستا باید جلسه فوق‌العاده ای با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان برگزار شود تا با برنامه‌ریزی و پیگیری همه جانبه، مصرف گاز صنایع منطقه مورد رصد و بررسی قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha