۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۵۳
کد خبر: 85273593
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیرساخت اساسی قم مصون سازی می شود

قم - ایرنا - مدیرکل پدافند غیرعامل قم با اشاره به اجرای طرح مصون‌سازی زیرساخت‌ها در این استان، گفت: در قالب طرح جامع پدافند غیرعامل استان، آسیب‌پذیری زیرساخت‌های اساسی استان احصا و مصون‌سازی آنها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی متقیان روز شنبه در همایش پدافند غیرعامل در سپاه امام علی بن ابی طالب«ع»، با بیان اینکه این استان در نقطه هدف بسیاری از حملات پدافندی دشمنان است، ادامه داد: استان قم در طرح مصون‌سازی زیرساخت‌های اساسی وضعیت مطلوبی در سطح کشور دارد.

متقیان با بیان اینکه سالیانه شاهد میلیون‌ها حمله سایبری به کشور هستیم و روزانه نیز شاهد حملات سایبری به استان قم هستیم، تصریح کرد: با توجه به استانداردها و دستورالعمل‌هایی که داریم اقدامات خوبی توسط دستگاه اجرایی انجام شده است تا از این حملات مصون باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم با تاکید بر اینکه امروز دارایی نرم، یک دارایی کشور است، خاطرنشان کرد: هر چقدر ما در حوزه پدافند غیرعامل و پیشگیری از حملات سایبری در نیروهای مسلح، غیر مسلح، ادارات و شرکت‌ها حتی بخش‌های خصوصی کار کنیم، خطر امنیتی کمتر خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم اهمیت پدافند غیرعامل را موردتوجه قرار داد و گفت: در پدافند غیرعامل با تهدیداتی روبه‌رو هستیم که از جنس تهدیدات نوین در حوزه زیستی، سایبری، شیمیایی، بیولوژیک و غیره هستیم که از جنس جنگ سخت نیست.

وی پدافند غیرعامل را دفاع از زیرساخت‌ها و همچنین سلامت افراد بدون استفاده از سلاح یاد کرد و ادامه داد: آشنایی و آگاهی از علوم روز و فنّاوری‌ها، پیش‌شرط موفقیت در برابر تهدیدات نوین است.

متقیان با تاکید بر ضرورت تبدیل مباحث پدافند غیرعامل به گفتمان عمومی، یادآور شد: جنگ شناختی، جنگ روانی و سایر تهدیدات نوین از موضوعاتی است بدون ورود آن به متن زندگی مردم، کارایی لازم را نخواهد داشت.

وی با اشاره به رصد ترک فعل مدیران در حوزه پدافند غیرعامل، یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مسوول، پدافند غیرعامل دستگاه متبوع است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با اشاره به نام‌گذاری سوم تا هشتم آبان‌ماه به‌عنوان هفته پدافند غیرعامل، بیان داشت: «ایران پایدار به وسعت ایمان به بلندای امید نام‌گذاری» شده است.

اجرای ۵۰۰ برنامه در هفته پدافند غیرعامل در قم

زیرساخت اساسی قم مصون سازی می شود

به گفته وی، ما در برخی حوزه‌ها دچار مشکلاتی هستیم و این مسایل را باید در پدافند غیرعامل که وظیفه آن مصون‌سازی دارایی‌های کشور که اعم از دارایی‌های مادی مثل تاسیسات و تجهیزات و دارایی‌های معنوی مثل انسان‌ها است به سرانجام برسانیم.

متقیان، گفت: بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی، آموزشی، رزمایشی و پروژه‌ای در هفته پدافند غیرعامل در استان برگزار می‌شود.

وی در پایان از پدافند سایبری و مصون‌سازی زیرساخت‌ها در جنگ زیرساختی، پدافند زیستی و تاب‌آوری ملی در برابر تهدیدات زیستی، پدافند شناختی، صیانت از دارایی‌های نرم، پدافند شهری شهروند آماده شهر ایمن، پدافند کالبدی حفاظت از زیرساخت‌ها و پدافند غیرعامل دفاع همه‌جانبه در برابر جنگ ترکیبی، پدافند غیرعامل دفاع نوین در برابر تهدیدات نوظهور و پدافند غیرعامل تهدیدات و مخاطرات ناشی از تهدیدات نوین به‌عنوان روزشمار هفته پدافند غیرعامل نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha