تابلو به‌دستی و اجاره دادن خانه در مازندران نامش توسعه گردشگری نیست

نوشهر- ایرنا- استاندار مازندران با بیان این که، حدود چند سال یک سرمایه گذار برای ساخت هتل پنج ستاره در کلاردشت اقدام کرده و سرانجام نرسیده است، گفت: منطقه متاسفانه یک هتل ندارد و اینکه برخی جوانان تابلو به دست خانه اجاره می دهند این نامش توسعه گردشگری نیست، بلکه تهاجم فرهنگی است.

به گزارش ایرنا، سید محمود حسینی پور روز یکشنبه در هفدهمین سفر شهرستانی در دیدار با اقشار مردم، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، فعالان فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کلاردشت در فرمانداری این شهرستان، افزود: امروز در دولتی قرار داریم که با شعار محرومیت زدایی، توجه به قشرهای مختلف به ویژه محرومان و توزیع عادلانه خدمات در تلاش است.

وی اظهارداشت: رئیس دولت مردمی و جهادی سیزدهم چه در سفرهای استانی و چه در سفر استانداران به شهرستان ها تاکید دارند مردم باید دستاوردهای این شعار را لمس و حس کنند.

استاندار مازندران با بیان این که، دولت سیزدهم وعده صادق دارد و هر آنچه تاکنون وعده داده سعی کرده عمل کند، گفت : تاکنون بیش از ۶ هزار نامه در این سفرهای شهرستانی از مردم دریافت شده و ستاد ویژه ای در استانداری این استان شکل گرفته و پیگیری می شود.

مردم مطالبه گری کنند

مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد : در سفرهای شهرستانی به یک هزار و ۱۴۲ روستا و ۲۵ شهر رفتیم و ۹۲۸ مصوبه داشتیم و ۱۳۹ مصوبه اجرا و بقیه در حال اجرا است.

وی گفت : یکی از مهم ترین برنامه های سفر شهرستانی برگزاری این نشست ها و دیدار با قشرهای مردم است و از نزدیک با خواسته ها، نقدها و مشکلات آنان آشنا می شویم و این نشست ها باید تداوم یابد و فقط با استاندار نباشد بلکه با حضور فرماندار و دیگر مسوولان ادامه یابد و مهمتر این که برای خروجی این نشست کارگروه های مختلف شکل گیرد.

استاندار مازندران یادآور شد : امروز در هر نقطه ای از استان مازندران مطالبات مردمی منسجم پیگیری شد، نتیجه داد. بنابراین بعد از سفر شهرستانی باید کارگروه شکل گیرد و مصوبات آن پیگیری شود که به کجا رسیده است.

حسینی پور تاکید کرد : مردم پای کار بیایند و در کلاردشت مطالبه گری کنند که به طور قطع این منطقه گلستان و آباد خواهد شد.

آمایش سرزمین کلاردشت حول محور گردشگری باشد

وی با اشاره به این که کلاردشت منحصر به فرد است و شهرت جهانی دارد، گفت : آمایشی که برای کلاردشت تعیین می شود باید حول محور گردشگری باشد و این منطقه به عنوان نماد گردشگری استان و کشور معرفی و شناسانده شود.

حسینی پور خاطرنشان کرد: با توجه به ورود هزاران گردشگر داخلی و خارجی به کلاردشت، متاسفانه زیرساخت ها و امکانات آن زیبنده مردم و گردشگران نیست و این نشان می دهد در گذشته کار اساسی نشده است.

استاندار مازندران اضافه کرد : همه مشکلات و خواسته های مطرح شده در این جلسه به حق است و کسی انکار نمی کند اما اگر به این مسائل توجه می شود امروز باید خواسته های شما از استاندار نظام مسائل راهبردی باشد.

به تاکید مقام عالی دولت در مازندران، باوجود برخی اقدامات خوب صورت گرفته در منطقه، این اقدامات در شان مردم این خطه نبوده و کلاردشت باید به هاب گردشگری تبدیل شود.

تابلو به‌دستی و اجاره دادن خانه در مازندران نامش توسعه گردشگری نیست

دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست

استاندار مازندران یادآور شد : متاسفانه نتوانستیم مولد سازی کنیم و مردم محروم بتوانند از خدمات بهره ببرند، ۲۱ روستای کلاردشت باید به ۲۱ دهکده بومگردی، دهکده کشاورزی و تبدیل شود و امروز خیلی از کشورهای توسعه یافته به این سمت و سو رفتند.

حسینی پور افزود : حدود چند سال یک سرمایه گذار برای ساخت هتل پنج ستاره در کلاردشت اقدام کرده و سرانجام نرسیده است، این منطقه متاسفانه یک هتل ندارد و اینکه برخی جوانان تابلو به دست خانه اجاره می دهند این گردشگری نیست بلکه این تهاجم فرهنگی است.

وی ادامه داد : دولت به تنهایی قادر نیست این مشکلات را حل و فصل کند، همه باید پای کار بیاییند در سایه انسجام، هماهنگی و آرامش خواسته ها و مشکلات حل و به سرانجام می رسد.

استاندار مازندران گفت : در ۲ سال فعالیت دولت مردمی سیزدهم این طرح های انجام شده در منطقه قابل قبول نیست و نیازمند شتاب و سرعت بخشی در برخی از حوزه ها در کلاردشت هستیم.

حسینی پور تصریح کرد : با گذشت یک دهه از تاسیس فرمانداری کلاردشت هنوز ادارات مستقل در منطقه مستقر نشده و گزارش از فرماندار رسیده فقط ۲ اداره مستقر شده و متاسفانه به خاطر نبود مکان هنوز ادارات مستقر نشده است.

لزوم بهره گیری از نخبگان در پیشبرد امور کلاردشت

وی با اشاره به بیمه شدن چهار هزار نفر زیر پوشش تامین اجتماعی در کلاردشت گفت : اکنون طی تماس تلفنی با مدیر کل تامین اجتماعی استان قرار است دفتر نمایندگی تامین اجتماعی در این شهرستان مستقر شود.

تابلو به‌دستی و اجاره دادن خانه در مازندران نامش توسعه گردشگری نیست

استاندار مازندران از فقر زیر ساخت های شهری کلاردشت انتقاد کرد و گفت : شهرداری این شهرستان باید از رتبه و جایگاه بسیار بالایی برخوردار باشد، اما متاسفانه زیر ساخت های ضعیف است.

استاندار مازندران گفت : می توان با بهره گیری از نخبگان، فرهیختگان، صاحب نظران به ویژه آنانی که سال ها در دیگر کشورها بودند بهره ببرید، این شهرستان مشکلات مالی ندارد اما مدیریتی دارد، با فرافکنی و انتقادهای سوزنده نه سازنده کارها پیش نمی رود.

حسینی پور با اشاره به گردشگرپذیر بودن کلاردشت اضافه کرد : متاسفانه کمبود آب، ترافیک و زباله متاثر از حضور مسافران و گردشگران است و فشار روی مردم بومی یا به عبارتی میزبان می آید.

وی به راه اندازی دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این دفتر تاکنون به درخواست چهار هزار و ۷۰۰ متقاضی پاسخ داده شده و تلاش بر آن است که سطح این دفتر ارتقا یابد تا بیشتر خدمات داده شود.

استاندار مازندران در خصوص سرمایه گذاری در بخش آب کلاردشت خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار بابت آبرسانی و رفع کمبود آب در این شهرستان هزینه شد است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران، امروز در هفدهمین سفر شهرستانی خود در راس هیاتی ۴۰ نفره شامل معاونان استانداری، مدیران ستادی و استانی به کلاردشت سفر کرد تا با تدابیر جهادی مشکلات یادشده را در دولت سیزدهم برطرف کند و لبخند رضایت بر لبان کلاردشتی ها بنشاند.

استاندار مازندران و مدیران استان در این سفر از روستاهای محروم شهرستان کلاردشت واقع در غرب مازندران بازدید خواهند کرد.

در این سفرهای شهرستانی، هر یک از مدیران با حضور در روستاهای این شهرستان، مسائل و مشکلات مردم را بررسی و شناسایی و برای جمع بندی و تصمیم سازی جهت برون رفت از آن ها در جلسه شورای اداری با حضور استاندار ارائه می‌ کنند تا مسائل در زمان های تعیین شده و با راهکارهای مصوب، حل و رفع شود. مصوبات این جلسات به دستگاه های متولی ابلاغ و پیگیری های لازم برای اجرای آن با جدیت صورت خواهد گرفت.

استاندار مازندران در این سفر همچنین با اقشار مختلف مردم دیدار دارد. برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بازدید از عملیات اجرایی چند طرح عمرانی و واحد صنعتی از جمله دیگر برنامه های مقام‌ عالی دولت در استان‌ در سفر به کلاردشت اعلام شد.

شهرستان گردشگرپذیر کلاردشت واقع در غرب مازندران و بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha