استاندار :بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبار به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تهاتر نفت و ماده ۵۶ برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی استان اختصاص یافت.

غلامعلی حیدری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سهم چهارمحال و بختیاری از اعتبارات تهاتر نفت ۱۱هزار میلیارد ریال است که از سرجمع اعتبارات استان در بخش تهاتر نفت، هشت هزار میلیارد ریال به جاده ترانزیتی و مهم بروجن - لردگان - خوزستان اختصاص دارد که با همت قرارگاه خاتم الانبیا عملیات اجرایی آن انجام می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیز از محل اعتبارات تهاتر نفت به جاده شلمزار، ناغان و کارون چهار مصوب شده که هنوز فرایند آن طی نشده و در تلاش برای طی کردن این فرایند هستیم.

حیدری سهم چهارمحال و بختیاری از اعتبارات ماده ۵۶ را ۱۳هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ماده ۵۶ از جمله ظرفیت‌های قانونی به شمار می‌رود که بانک‌ها برای انجام کارهای عمرانی در قالب یک توافق‌نامه و فرایندی اعتبار و وام به دستگاه‌ها تخصیص می‌دهند.

وی ادامه داد: تاکنون هشت هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۵۶ برای بخش راه‌های استان مصوب شده است که از این میزان اعتبار سه هزار میلیارد ریال برای جاده مهم بروجن - لردگان - ایذه، سه هزار میلیارد ریال برای جاده فرخشهر – دستگرد – دزک - شلمزار و ۲ هزار میلیارد ریال نیز برای جاده ارتباطی شهرکرد – شلمزار مصوب شده است.

حیدری افزود: همچنین پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات ماده ۵۶ در حوزه آب و فاضلاب مصوب شده که فرایند آن در حال طی شدن است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکیدکرد: تلاش می‌شود از محل ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده برای سرعت بخشی در روند اجرای پروژه‌های عمرانی استفاده بهینه شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری۱۲ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد و اجرای طرحهای زیرساختی این استان را به کارگاه عمرانی تبدیل کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha