زیرساخت برگزاری انتخابات الکترونیک در مازندران فراهم شد

ساری-ایرنا- رئیس کمیته پشتیبانی و مالی ستاد انتخابات مازندران گفت: زیرساخت اساسی برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صورت الکترونیکی در استان فراهم شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امید محبی روز شنبه در جلسه کارگروه رفع موانع طرح های ارتباطی مازندران در ساری افزود: یکی از راه های تحقق برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک، دسترسی تمامی شعب اخذ رای به ویژه در مناطق شهری به اینترنت پرسرعت بر مبنای شبکه فیبر نوری است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در ۲ سال اخیر، اکنون ضریب نفوذ دسترسی شهرهای مختلف مازندران به یک شبکه اینترنت پرسرعت از متوسط کشوری بالاتر است. ‌

مازندران دارای ۹ حوزه انتخابیه شامل ساری و میاندورود- قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار- نکا، گلوگاه و بهشهر- تنکابن، ‌رامسر و عباس آباد- نور و محمودآباد- نوشهر، چالوس و کلاردشت- بابل- آمل و بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی است و آمار ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مجموع به ۷۴۸ نفر در حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه مازندران است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران گفت: ایجاد شبکه ارتباطی پرسرعت و پایدار در استان به واسطه حضور میلیونی گردشگران و مسافران علاوه بر جمعیت ساکن ثابت در شهرهای مختلف استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد :‌با توجه به شرایط تسریع در انجام و اجرای طرح های ارتباطی و اتمام آن جزو موضوعات مورد تاکید و اولویت های اصلی استاندار مازندران است.

زیرساخت برگزاری انتخابات الکترونیک در مازندران فراهم شد

به گزارش ایرنا، ارزیابی گزارش توسعه ارتباطات مازندران در حوزه مخابرات نشان می دهد تا پایان سال ۱۴۰۱ ضریب نفوذ تلفن ثابت استان با یک میلیون و ۴۹۸ هزار مشترک به ۴۵ درصد رسید، ضریب نفوذ اینترنت ADSL پرسرعت با تعداد ۴۷۱ هزار و ۹۸۶ مشترک به حدود ۱۴ درصد رسیده است.

طبق آمار از مجموع حدود پنج میلیون و ۶۰۰ هزار سیم کارت فعال درمازندران با ضریب نفوذ حدود ۱۶۱ درصد تلفن همراه، سه میلیون و ۶۱۶هزار و ۳۶۰ سیم کارت با ضریب حدود ۱۰۷درصد از اینترنت سیار برخوردارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران پیش از این از شناسایی نقاط کور استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و گفت که از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون ایجاد سامانه جدید ارتباطی برای ۱۵۰ روستای مازندران ابلاغ شده است و در مراحل انجام کار قرار دارد.

این مقام مسوول، میزان بهره مندی مازندرانی ها از پوشش اینترنت پرسرعت ۴G را ۹۲.۵ درصد اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha