پایداری ۹۴ درصدی ازدواج‌های دانشجویی/آغاز نام‌نویسی در بیست‌وششمین دوره از امروز

تهران- ایرنا- رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه، ازدواج دانشجویی از ۹۴ درصد پایداری و مانایی برخوردار است، از آغاز نام‌نویسی در بیست و ششمین دوره ازدواج دانشجویی از امروز یکشنبه هفتم آبان ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی امروز یکشنبه در نشست خبری بیست و ششمین دوره ازدواج دانشجویی و همچنین رونمایی از پوستر این دوره در سخنانی با بیان اینکه، موضوع ازدواج دانشجویی یکی از موضوعات مهم مرتبط با خانواده، فرزندآوری و تثبیت نظام اجتماعی کشور است، به حضور بیش از سه میلیون جوان دانشجو در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: به طور حتم اهمیت ازدواج این جمعیت جوان که بسیاری از آنها در حال علم آموزی هستند و در سنین ازدواج قرار دارند، تشکیل خانواده و تحکیم بنیادهای اجتماعی و تعالی خود است که البته رشد جمعیت را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به تجربیات به دست آمده در طول برگزاری بیست و پنجمین دوره ازدواج دانشجویی و انجام یک کار پژوهشی و مطالعاتی در بین زوج های دانشجویی که در ۱۲ سال گذشته ازدواج کرده اند، تصریح کرد: با وجود برخی تبلیغات منفی و بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال بیش از ۹۴ درصد ازدواج های دانشجویی موفق و از مانایی و پایداری برخوردار بوده است.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه، اول آذرماه امسال اعزام زوج های دانشجو به مشهد و اجرای رسمی بیست و ششمین دوره ازدواج دانشجویی است، افزود: پس از ثبت نام دانشجویان و با حمایت از مجموعه های مختلف به حداکثر تقاضاها پاسخ داده می شود.

 
معرفی ۱۰۰ زوج موفق دانشجو در طرح زوج مانا

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بخش دیگری با تاکید بر اینکه، پایداری خانواده نیز از موضوعات جدی نهاد است، از برنامه این مجموعه برای معرفی ۱۰۰ زوج نمونه دانشجویی در طرح زوج مانا خبر داد.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به شرکت ۱۰ هزار و ۵۰۰ زوج در طرح زوج مانا و دریافت هزار و ۲۰۰ اثر، گفت: ۱۰۰ خانواده با ملاک هایی همچون فرزندآوری، کنشگری اجتماعی، فعالیت جهادی، رتبه علمی زوجین، فعالیت های قرآنی و معرفتی، حضور در دوره های آموزشی و رضایت و صمیمیت خانوادگی به عنوان زوج های برتر انتخاب خواهند شد. 

۱۰ هزار و ۳۵۹ خانواده دانشجویی حائز شرایط طرح دردانه
رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها همچنین با تاکید بر اینکه، وجود فاصله مناسب سنی بین والدین و فرزند و همچنین بین زوج ها در تربیت صحیح فرزند کمک شایانی خواهد داشت، به طرح دردانه که مربوط به فرزندآوری زوج های دانشجو حین تحصیل یا بلافاصله پس از فارغ التحصیلی است اشاره کرد و تصریح کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۳۵۹ خانواده دانشجویی حائز شرایط برای این طرح معرفی شدند و با تعهداتی که بنیاد ۱۵ خرداد، بانک صادرات و مهر داشتند، این طرح حمایتی اجرا می شود.


ثبت نام ۱۱ هزار دانشجو در طرح هم رسانی
حجت الاسلام رستمی، یکی از اتفاقات دیگر برای حمایت از ازدواج دانشجویی را تشکیل ستاد ازدواج دانشگاهیان ذکر کرد و با تاکید بر اینکه، ازدواج دانشجویی نیازمند حمایت دستگاه های توانمند است، مصوبه هیات امنای دانشگاه در حمایت از فرزندآوری اعضای هیأت علمی و کارکنان در دانشگاه آزاد را از آن جمله نام برد.

وی پیگیری ساخت خوابگاه های متاهلی انعقاد تفاهم نامه‌ها بین دستگاه ها و مجموعه ها برای رونق نهضت خوابگاه سازی و همچنین ترویج و تسهیل در به هم رسانی زوج ها در قالب طرح هم رسانی برای شکل گیری ازدواج با توجه به کمرنگ شدن نقش خانواده ها در سال های اخیر در معرفی زوج ها به یکدیگر را از جمله طرح های در دست اقدام نهاد رهبری در دانشگاه ها عنوان کرد.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه، طرح هم رسانی نهاد رهبری در دانشگاه ها با استفاده از الگوهای مناسب دختران و پسران شایسته با دخالت خانواده زوج های متقاضی ازدواج با یکدیگر و وساطت و ملاحظات آنها در حال انجام است، تصریح کرد: تاکنون ۱۱ هزار دانشجو در این سامانه ثبت نام کردند و پس از بررسی و مشخص شدن وضعیت آنها و صحت سنجی های دقیق و انجام مشاوره، حرکت به سمت ازدواج آغاز می شود.

حجت الاسلام رستمی همچنین ارائه مشاوره پنج ساله رایگان تا پایان دوره دانشجویی توسط نهاد رهبری در دو استان سمنان و قم با همراهی معاونت زنان ریاست جمهوری را از دیگر حمایت های نهاد رهبری در دانشگاه ها ذکر کرد.

رییس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در ادامه از آغاز بیست و ششمین دوره ازدواج دانشجویی و ثبت نام متقاضیان دانشجو از امروز یکشنبه هفتم آبان خبر داد و آخرین موعد ثبت نام دانشجویان در این دوره را که تحت عنوان طرح "همسفر تا بهشت" نامگذاری شده است، ۳۰ آبان ماه جاری اعلام کرد.

دانشجویان متقاضی برای ثبت نام در طرح ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت می توانند به پایگاه اطلاع رسانی ezdevaj.nahad.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha