بهره‌گیری از هنر، موثرترین راه در آموزش مصرف صحیح آب است

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: بهره‌گیری از هنر، موثرترین راه در آموزش مصرف صحیح آب به کودکان و نوجوانان است چرا که سن آنها بهترین سن برای آموزش است.

حسین اسماعیلیان روز یکشنبه در اختتامیه سومین مهرواره فرهنگی ادبی خان هشتم با موضوع مصرف بهینه آب افزود :کشور ما در اقلیم خشکی قراردارد و محدودیت آبی فراوانی داریم اما گذشتگان و اجداد ما سعی کردند با اندک آب موجود هم خودشان بهره ببرند و هم برای نسلهای آینده آن را حفظ کنند.

وی ادامه داد: امسال ۷۰ درصد کاهش بارندگی را تجربه کردیم و کاهش بارندگی به ترتیبی پیش رفت که کاهش چشمگیر سطح آبی سدها را داشتیم اما خوشبختانه مردم همراهی خوبی داشتند .

مدیرعامل آبفای مشهد گفت:میزان مصرف آب در تابستان امسال به رغم گرمای فراوان و حضور میلیونی زایران منطقی بود.

اسماعیلیان افزود:اساسا اقلیم منطقه ما کم آبی است و مدیریت مصرف آب از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین استفاده صحیح از آب را اول باید به کودکان و نوجوانان آموخت و از طریق آنان به خانواده ها انتقال داد.

وی اضافه کرد: در قالب برگزاری این مهرواره با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بیش از هزار اثر هنری با موضوع آب دریافت شد که از برترین های آنها امروز تجلیل شد.

بهره‌گیری از هنر، موثرترین راه در آموزش مصرف صحیح آب است
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی نیز در این مراسم خطاب به دانش آموزان شرکت کننده گفت: تابستان امسال شرایط سختی را تجربه کردیم و این جشنواره برنامه ریزی شد تا شما با اهمیت آب و ضرورت حفظ و مدیریت مصرف آن آشنا شوید.

ابراهیم زره ساز افزود : خوشبختانه بازخورد خوبی از حضور و شرکت دانش آموزان کودک و نوجوان در این مهرواره شاهد بودیم.

در پایان این مراسم نشان قصه گویی به دلیل تلاشهای فراوان در مسیر حفظ و نگهداری از آب در شهر مشهد به «محسن داوری» فرماندار مشهد اعطا شد.

سومین مهرواره فرهنگی - ادبی خوان هشتم با موضوع مصرف بهینه آب از ۲۵ اردیبهشت ماه امسال همزمان با سالروز گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی آغاز شد امروز هفتم آبان ماه پایان یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha