نوجوان فلسطینی: برای ماندن در خاکمان ثابت‌قدم هستیم؛ وسعت ویرانی‌ خیلی بیشتر از گفته‌‎هاست

کرمان - ایرنا - حسین هشام نوجوان فلسطینی که در همایش نوجهان در محل گلزار شهدای کرمان شرکت کرده بود، وسعت ویرانی های غزه را بسیار فراتر از آنچه بیان می شود دانست و گفت: ملت ما برای ماندن در خاکشان ثابت قدم هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دومین همایش نظم جدید جهانی(نوجهان) با حضور دبیر قرارگاه جهاد تبیین کشور، جمعی از مسئولان استان و دانش آموزان کرمانی به همراه برخی شرکت کنندگان از فلسطین، عربستان، نیجریه، اندونزی و تاجیکستان درحالی در جوار مزار مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی طی روز یکشنبه برگزار شد که نوجوانی فلسطینی بخشی از وضعیت ملت کشورش و وسعت ویرانی های ناشی از جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی را روایت کرد.

هشام در سخنانی در این همایش تاکید کرد: هیچ واژه ای نمی تواند مصیبت و رنجی را که این روزها مردم فلسطین و غزه تجربه می کنند بیان کند،آخرین آن بمباران بیمارستان باپتیست طی شب گذشته بود که صدها نفر به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: وسعت ویرانی، بمباران، کشتار، خونریزی و تخریب خانه ها بر سر شهروندان بسیار بیشتر از سخنانی است که در این زمینه بیان می شود.

این نوجوان فلسطینی تاکید کرد: شاید در اینترنت و تلویزیون گوشه ای از جنایت های صهیونیست ها را علیه مردم، سالمندان، زنان و کودکان فلسطین تماشا کرده باشید که زیر آتش جنگنده هایی هستند که بدون هیچ هشداری بمباران می کنند و با تخریب خانه ها دهها یا صدها نفر در یک یورش بدون هیچ وجدان انسانی کشته می شوند.

حمایت مطلق و بی سابقه آمریکا

وی ادامه داد: همه این جنایات در سایه حمایت مطلق و بی سابقه آمریکاست؛ رهبران بزرگترین کشورهای جهان می آیند تا به جلساتی که رهبران رژیم صهیونیستی قصد کشتار و سلاخی ما را دارند شرکت کنند و همه گونه حمایت سیاسی، نظامی و اطلاعاتی را از رژیم اسرائیل انجام می دهند، در مقابل همه نهادهای بین المللی که قصد جلوگیری از آن را دارند یک پوشش قانونی می سازند.

حسین هشام خاطر نشان کرد: این جنایت صهیونیست ها در سایه معامله شرم آور عربی-اسلامی رخ می دهد و برخی از کشورها از بدو تاسیس رژیم غاصب مایه شرم و ننگ امت ما بوده اند و از این جنایات حمایت می کنند تا جایی که برخی از این کشورها حتی ممکن است، از تظاهرات خودجوش در همبستگی با مردم ما نیز جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه در برابر جنایات صهیونیست ها ما خدا را داریم افزود: خداوند قادر است ما را پیروز سازد و از این ستمکاران و جنایتکاران انتقام بگیرد.

نوجوان فلسطینی اظهار داشت: ما یقین داریم پیروان حضرت علی(ع) در ایران، لبنان، عراق، حجاز، یمن، بحرین و همه جا فلسطین را ترک نخواهند کرد و مسئولیت خود را در قبال بیت المقدس و مسجد الاقصی رها نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: ما به عنوان مردم فلسطین باوجود گستردگی بسیار کشتار و ویرانی، برای آوارگی اجباری که دشمن صهیونیستی زیر بمباران موشک هواپیماهای خود سعی در تحمیل به ما دارد، بر سر ماندن در خاک خود ثابت قدم خواهیم ماند، ذره ای از خاک را رها نخواهیم کرد و به مقاومت در برابر اشغال و جنایت ادامه خواهیم داد.

حسین هشام گفت: ما معتقدیم که نبرد با این دشمن محدود به فلسطین و امت مظلوم آن نیست بلکه شامل همه مردم دنیا به ویژه ملت مقاومت محور است.

نوجوان فلسطینی: برای ماندن در خاکمان ثابت‌قدم هستیم؛ وسعت ویرانی‌ خیلی بیشتر از گفته‌‎هاست

نوجوانان نقش خود را در نظم جدید جهانی پیدا کنند

به گزارش خبرنگار ایرنا مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمان نیز در این همایش گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مساله بسیار مهم نظم نوین جهانی را در جمع نوجوانان مطرح کردند و بر پیدا کردن نقش نوجوانان در این عرصه تاکید دارند.

مهران شیخی افزود: اتفاقات زیادی در دنیا رخ می دهد و آمریکا رو به افول است، اسرائیل به پایان خودش نزدیک تر می شود و کشورها مسیری را طی می کنند که هژمونی استکبار از بین خواهد رفت.

وی تاکید کرد: امروز قدرت های نوظهوری در حال نشان دادن خود در فضای دنیا هستند، کشورهایی مثل کشورهای محور مقاومت توان خودشان را نشان می دهند و نوجوانان باید نقش خودشان را در نظم جدید جهانی پیدا کنند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمان بیان کرد: نوجوانان تصمیم گیرندگان آینده جهان هستند، آینده کشور و نظام را مدیریت می کنند که نباید از نقششان ساده بگذرند؛ اگر مدیری شجاعت داشته باشد پای آرمان های انقلاب بایستد، با بسیاری از مسائل مواجه نمی شویم.

شیخی اظهار داشت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به شدت در به وجود آمدن نظم نوین جهانی اثر گذار بوده و اتفاقات امروز غزه و محور مقاومت مرهون زحمات این شهید بزرگوار است.

وی ادامه داد: در ۲۰ هزار مدرسه سراسر کشور و یک هزار مدرسه استان کرمان طرح نوجهان در حال بحث و بررسی است.

به گزارش ایرنا، در این همایش که با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری همراه بود، تعدادی از شرکت کنندگان در سخنانی به بیان نظرات خود در زمینه نظم نوین جهانی و جایگاه نسل جدید برای مشارکت در این نظم پرداختند.

در همایش دومین همایش بین‌المللی نظم جدید جهانی(نوجهان) با اهدای لوح تقدیر از مهمانان خارجی این همایش تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha