۴۲۰ تن انگور شاهرود به روسیه و قزاقستان صادر شد

شاهرود - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شاهرود گفت: ۴۲۰ تن از محصول انگور امسال از این شهرستان به کشورهای روسیه و قزاقستان صادر شد.

حمید آقا بیگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۳۸۰ تن انگور شاهرود به کشور روسیه و ۴۰ تن به کشور قزاقستان صادر شد.

وی با بیان اینکه هفت هزار و ۳۰۰ تن انگور توسط کارخانه کنستانتره شاهرود خریداری شد، اظهار کرد: ۸۰۰ تن از انگورهای خریداری شده از باغ‌های این شهرستان و ۶ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به دیگر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار است.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار ۵۱۷ تن گندم از سه هزار و ۶۹۴ هکتار زمین‌های کشاورزی شهرستان شاهرود برداشت شد، ابراز کرد: طی سال زراعی جدید ۹ هزار و ۱۹۷ تن جو در ۲ هزار و ۷۸۷ هکتار زمین های کشاورزی تولید و برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود ادامه داد: برآورد برداشت سیب زمینی از زمین‌های کشاورزی این شهرستان بیش از ۶ هزار تن ، پیاز ۱۶ هزار و ۱۰۰ تن، ذرت علوفه‌ای ۲۰ هزار و ۲۵۰ تن و خربزه چهار هزار تن است.

شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان دارای ۳۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی است که از این میزان ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن باغ می‌باشد.

به گزارش ایرنا، ۱۹۸ هزار هکتار از وسعت زمین‌های استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha