فرمانده سپاه سیدالشهدا : اندیشه مقاومت موجب مقابله مردمی با استکبار شده است +فیلم

شهر ری - ایرنا - فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران درمراسم افتتاحیه راهیان نور دانش‌آموزی گفت: تولید اندیشه مقاومت مقابل دشمنان، موجب شده تا مردم در نقاط مختلف جهان با بزرگترین قدرت‌های دنیا و استکبار جهانی مبارزه کنند.

به گزارش ایرنا ، سردار سرتیپ پاسدار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه راهیان نور دانش‌آموزی که در گلزار شهدای بهشت زهرا س در کنار مزار شهید محمد حسین فهمیده بعنوان شهید شاخص دانش آموزی با حضور جمع کثیری از دانش آموزان و فرماندهان لشکری و مسئولان کشوری برگزار شد، اظهار داشت:راهیان نور نشان‌دهنده جلوه کوچکی از شجاعت و دلاوری شهدای دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع): اندیشه مقاومت موجب مقابله مردمی با استکبار شده است

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: اینجا آرامگاه ۳۶ هزار شهیدی است که هرکدام ارزشی به اندازه کره زمین دارند؛ این شهدا که از تمام اقشار جامعه هستند، ما را به یاد غزوات و جنگهای بدر و احد می‌اندازند و این یعنی اگر این شهدا در واقعه عاشورا حضور داشتند، شهادت و اسارت خاندان پیامبر مکرم اسلام (ص) رقم نمی‌خورد.

سردار ذوالقدر ادامه داد: تمامی این شهدا که پیشتازان دفاع مقدس، جبهه مقاومت و دفاع از حرم بودند، زندگی را دوست داشتند؛ اما از آن گذشتند تا انقلاب اسلامی و کشورمان در برابر تعرض دشمنان، محفوظ بماند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) عنوان کرد: شهید فهمیده دارای اندیشه بدر و حنین بود و به دلیل همین تفکر، تن و جانش را برای انهدام تانک ارتش عراق فدا کرد.

وی با اشاره به شکل‌گیری گروه‌های مقاومت بیان کرد: تولید اندیشه مقاومت مقابل دشمنان، موجب شده تا مردم در نقاط مختلف جهان با بزرگترین قدرت‌های دنیا مبارزه کنند؛ آن‌ها کسانی هستند که در مکتب امام خمینی (ره) آموزش دیدند و این اندیشه توانسته به تمام جهان صادر شود.

وی افزود: فرهنگی که برگرفته از اندیشه امام خمینی (ره) باشد، تولیدِ مقاومت می‌کند.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه راهیان نور نشان‌دهنده جلوه کوچکی از شجاعت و دلاوری‌های شهدای دفاع مقدس است، افزود: شهدا و رزمندگان دفاع مقدس افتخار میهن اسلامی هستند زیرا در این جنگ نگذاشتند حتی بخش کوچکی از کشور جدا شود و این هم اتفاقی بود که در ۳۰۰ سال گذشته سابقه نداشت، لذا این باعث شده که امروز دشمن تا حدودی نتایج حاصل از این مقاومت و اندیشه‌ای را که گسترش یافته درک کند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع): اندیشه مقاومت موجب مقابله مردمی با استکبار شده است

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما به ظاهر به مکانی خاکی می‌روید ولی اندیشه و تفکری که در آنجا حاکم بوده مهم است، لذا باید بتوانید روح و کالبد اصلی دفاع مقدس که در این سرزمین‌ها حاکم بوده را به محله خود و جامعه منتقل کنید.

در این مراسم از خانواده شهید محمد حسین فهمیده بعنوان شهید شاخص دانش آموزی تجلیل شد.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع): اندیشه مقاومت موجب مقابله مردمی با استکبار شده است

شرکت کنندگان بر سر مزار شهید محمد حسین فهمیده حاضر شده و ضمن نثار گل به مزار این شهید بزرگوار فاتحه ای قرائت کردند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع): اندیشه مقاومت موجب مقابله مردمی با استکبار شده است

هشتم آبان تا ۱۳ آبان هفته استکبار سازی نام دارد

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع): اندیشه مقاومت موجب مقابله مردمی با استکبار شده است

سردار سرتیپ دوم پاسدار مجتبی باستان مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور ، اظهار داشت: کشتار مردم مظلوم فلسطین واقعه تلخ و بسیار ناراحت‌کننده‌ای است چرا که بیش از هفت هزار نفر از مردم فلسطین که عمدتاً زن و کودک هستند به شهادت رسیدند لذا این فاجعه قرن است.

سردار باستان افزود: از هشتم آبان تا ۱۳ آبان که هفته استکبار سازی نام دارد برنامه‌های متعددی پیش بینی شده است از این روی شعار نظم نو جهانی با نسل آرمانی برای این هفته اختصاص یافته است؛ سه رویکرد هفته بسیج دانش‌آموزی امید افزایی، نشاط آفرینی و هویت ملی در سطوح مختلف است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: اولین برنامه هفته بسیج دانش‌آموزی پویش جهانی است که به نام فریاد عروسک‌ها برگزار خواهد شد؛ در این پویش بدون هیچ شعاری دانش‌آموزان مقطع ابتدایی عروسک‌ها را بر سر دست بالا می‌برند بلکه دامنه جهانی را در بر بگیرد؛ پویش مقطع متوسطه نیز حقوق من‌های بشر مساوی است با آمریکا نام دارد در این پویش به بهترین پاسخ‌های سئوالات مطرح شده سه میلیون تومان جایزه داده می‌شود و در پایان با جمع آوری پاسخ‌ها کتابی تحت همین عنوان منتشر خواهد شد.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع): اندیشه مقاومت موجب مقابله مردمی با استکبار شده است

وی ادامه داد: همایش ویژه دختران در تبریز که ۱۰ هزار دانش‌آموز، برگزاری یادواره لاله‌های روشن ویژه گرامی‌داشت شهدای دانش آموز، آغاز اعزام رسمی ۵۰۰ هزار دانش آموز به راهیان نور دانش آموزی در هفتم آبان کنار مزار شهدای فهمیده، بیان نظرات بسیجیان دانش آموز قبل از خطبه‌های نماز جمعه، به اهتزاز در آوردن بیش از ۵۰۰ پرچم ۱۲ متری در ۵۰۰ شهر، ۳۰۰ هزار پرچم رتبه‌های برتر ایران در جهان و ۵۰ هزار پرچم فلسطین برای مناسبات این هفته، برگزاری زنگ گفت‌وگو، ادامه اردوهای راهیان پیشرفت با حضور ۵۰۰ هزار دانش آموز در سطح شهرستانی و ۱۰ هزار نفر در سطح ملی به منظور بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، منطقه پهپادی کاشان، سایت کشتی سازی در بندر عباس، سفر دریای با قایق عاشورا و ناو شهید ناظری، بازدید از سایت هسته‌ای شهید احمدی روشن، حضور در جشن ملی استکبار ستیزی در ۱۳ آبان، راه اندازی دفاتر بسیج دانش‌آموزی در مدارس غیر دولتی در نهم آبان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی همچنین عنوان کرد: ما از همان مسیری که دشمنان ایران برای تهییج افکار عمومی ‌کشورمان استفاده می‌کنند، از همان روش برای برانگیختن احساسات مردم ‌سایر کشورها در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن کودکان غزه استفاده می‌کنیم بر این اساس حرکت اعتراضی‌ مانند بر دست ‌گرفتن عروسک‌ها توسط دانش آموزان، اقدامی در همین راستا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha