ظرفیت تصفیه‌خانه های فاضلاب در فارس ۲۸هزار مترمکعب افزایش یافت

شیراز-ایرنا-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس با اشاره به عملکرد این شرکت در توسعه طرح‌های فاضلاب طی ۲سال اخیر گفت: نزدیک به ۲۸هزار متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها و بیش از ۸۰هزارمتر به خطوط انتقال و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب اضافه شده است. 

علی جان صادق‌پور روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: وزارت نیرو در دولت سیزدهم برنامه‌های خود در بخش فاضلاب را مبتنی بر افزایش سرانه بهره‌مندی از سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی تدوین کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز ادامه داد: بر همین اساس در ۲سال گذشته گام‌های بسیار بلندی در حوزه بهره‌مندی مردم استان از خدمات زیست محیطی فاضلاب برداشته شده است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های کلان شرکت آبفا فارس، افزایش سرانه بهره‌مندی جوامع شهری و روستایی استان از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بود که برای تحقق این مهم اقدامات مطلوبی نیز صورت گرفت.

ظرفیت تصفیه‌خانه های فاضلاب در فارس ۲۸هزار مترمکعب افزایش یافت

صادق‌پور اضافه کرد: افزون بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای، مرمت و نگهداری تأسیسات و همچنین ارتقاء بهره‌وری آنها از دیگر اهداف شرکت آبفا فارس در ۲ سال گذشته محسوب می‌شود.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس با اعتقاد به اینکه با کار کارشناسی مداوم در تأسیسات فاضلاب، بهره‌وری در بخش‌های مختلف ارتقاء داده شد، گفت: افزون بر تسریع در عملیات اجرا و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام فاضلاب، جذب سرمایه‌گذار و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بخش خصوصی و صنایع محلی در شهرستان‌های فارس به منظور اجرای طرح‌های جدید فاضلاب و همچنین فروش پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب از مهمترین اولویت‌های شرکت طی ۲سال گذشته بوده که گام‌های قابل‌توجهی در این خصوص برداشته شد.

وی بیان کرد: ادامه این روند می‌تواند تحولی در ارتقاء بهداشت عمومی و زیست محیطی در استان به وجود آورد.

صادق‌پور عنوان کرد: طی ۲سال گذشته تعداد چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در مدار بهره‌برداری قرار گرفت که شامل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای کازرون و آباده و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستاهای شهر میان در شهرستان اقلید و پکیج تصفیه فاضلاب روستای شهید آباد شهرستان خرمبید می‌شود.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس اضافه کرد: با گشایش این تصفیه‌خانه‌های فاضلاب ۲۷هزار و ۱۰۰ متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و ۶۹۰ متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستایی اضافه شده است.

وی ادامه داد: در همین بازه ی زمانی افزون بر ۸۰ هزار متر خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب نیز در شهرها و روستاهای استان اجرا شده است.

ظرفیت تصفیه‌خانه های فاضلاب در فارس ۲۸هزار مترمکعب افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آبفا فارس ابراز امیدواری کرد که تصفیه‌خانه، خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر داراب و همچنین تصفیه‌خانه فاضلاب روستای امیر آباد کافتر واقع در شهرستان اقلید در آینده‌ای نزدیک گشایش یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha