شهرداران"سی سخت" و "پاتاوه" به دادگاه معرفی شدند

یاسوج - ایرنا- معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: علیرغم اعلام هشدارهای متعدد مبنی بر رعایت نکردن جایگاه پسماند در شهرهای "سی سخت" و "پاتاوه" ،شهرداران این شهرها به دادگاه معرفی شدند.

"رحمت الله جهانشاهی" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مکان یابی سایت پسماند شهرهای "سی سخت"مرکز شهرستان "دنا" و "پاتاوه" از توابع آن شهرستان نامطلوب است چرا که زباله ها به صورت غیراصولی دفن می شوند.

جهانشاهی تاکید کرد که دفن پسماندها به شیوه کنونی در مناطق یاد شده ، خطری جدی برای محیط زیست و سلامتی ساکنان این شهرهاست.

وی با اشاره به وضعیت توپوگرافی استان که اغلب کوهستانی و یا در مسیر رودخانه ها و چشمه ها قرار دارد، افزود: سوزاندن زباله در محل دفن، نبود طرح جامع پسماند و اجرا نشدن طرح تفکیک از مبداء در سطح استان از مهم ترین مشکلات در زمینه پسماند است.

شهر سی‌سخت با هفت هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج و در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. این شهر مرکز شهرستان دناست.

این شهر در دامنه کوه دنا بلندترین کوه رشته‌کوه زاگرس جای گرفته‌است و منطقه‌ای گردشگری به‌شمار می‌آید. شهر سی‌سخت نزدیک به ۵/۲ کیلومتر مربع مساحت دارد.

شهر پاتاوه مرکز بخش پاتاوان در شهرستان دنا که از آن به یک روستای بزرگ یاد می شود دارای 5 هزار نفر جمعیت است .پاتاوه هشت سال پیش به شهر تبدیل شد.

در ابتدای سالجاری شهرداری "دوگنبدان" مرکز شهرستان گچساران در کهگیلویه و بویراحمد هم به علت نابسامانی مدیریت پسماند زباله این شهر نفت خیز به مراجع قضایی معرفی شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان پیش تر گفته بود: مطابق با مواد ۱۳ ، ۱۶ و ۲۰ قانون مدیریت پسماند و عدم مدیریت جایگاه زباله شهر دوگنبدان درباره شیرابه ، عدم دفن بهداشتی ، تخلیه و رها سازی زباله ها خارج از جایگاه ، برای شهردار اخطاریه زیست محیطی صادر شد که با وجود اتمام مهلت مقرر، اما اقدام مثبتی از سوی شهرداری این شهر مشاهده نشد و این بی تفاوتی تهدیدی برای بهداشت عمومی محسوب می شود.

جاودان خرد ادامه داد: مطابق بامواد ۱۳ ، ۱۶ و ۲۰ قانون مدیریت پسماند، شهردار گچساران بعنوان متولی مدیریت جایگاه به مراجع قضایی معرفی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha