اعتقاد به فریضه  نماز در نظام تعلیم و تربیت  نهادینه می‌شود

اصفهان- ایرنا - امام جمعه اصفهان گفت: نهادینه کردن اعتقاد به نماز و  انجام این فریضه الهی از نظام آموزش و پرورش آغاز می شود و از این موضوع نباید غفلت شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جلسه شورای اقامه نماز استان اصفهان افزود: اگر در سطوح مختلف آموزش و پرورش دانش آموزان را مومن و معتقد به نماز تربیت کنیم، آنها را به بهترین عبادت و بهترین راه ارتباط با خدا سوق داده ایم.

وی با بیان اینکه بعد از پذیرش خدا، معاد و پیامبر، هیچ عملی بالاتر از نماز نیست، گفت: بالاترین فروع دینی که خدا از مسلمانان می خواهد نماز است.

امام جمعه اصفهان به اهمیت نماز اول وقت اشاره و بیان کرد: روا نیست هنگام نماز افراد به کار دیگری مشغول باشند و این یکی از توصیه های مهم رهبر انقلاب است؛ نمازهایی که بدون حضور قلب خوانده می شود ثمری ندارد و خالی از نتیجه مهم آن، یعنی دوری از فحشا و منکر است.

وی به کمبود پیش نماز در برخی مدارس اشاره و بیان کرد: پیشنهاد می شود در مدارس ابتدایی پسرانه که نماز بر آن ها واجب نیست؛ از بین خود دانش آموزان یک نفر پیش نماز بایستد.

وی افزود: پیشنهاد دیگر این است که دانش آموزان را برای اقامه نماز به مساجد مجاور مدارس ببریم که در روستاها و شهرهای کوچک قابل برنامه ریزی است، همچنین از ظرفیت معلمان دارای قرائت صحیح و صوت زیبا هم می توان بهره برد.

وی بر ضرورت تشکیل هیات های دانش آموزی برای اداره نمازخانه مدارس تاکید کرد و افزود: برپایی نماز و برنامه های مرتبط با آن به دانش آموزان محول شود تا حس مسوولیت پذیری نیز در آن ها تقویت شود.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: وضعیت نمازخانه های بین راهی نیز نیازمند رسیدگی و بهبود زیرساخت ها و امکانات برای استفاده اقشار مختلف مردم از جمله معلولان است و اصفهان باید در این زمینه الگو باشد.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از صحبت های خود با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بیان کرد: امیدواریم مبارزان فلسطینی این غده سرطانی را هر چه زودتر از پهنه اسلام محو و نابود کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha