۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۳۲
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85274617
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ازسرگیری مذاکرات صلح سودان در جده عربستان

۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۳۲
کد خبر: 85274617
ازسرگیری مذاکرات صلح سودان در جده عربستان
مذاکرات صلح سودان در جده

تهران – ایرنا – وزارت امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد مذاکرات صلح بین ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان در شهر جده آغاز شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربستانی، وزارت امور خارجه این کشور با انتشار بیانیه ای تأکید کرد عربستان آمریکا، هیئت بین دولتی توسعه شرق آفریقا (ایگاد) و اتحادیه آفریقا آغاز مذاکرات بین ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان در شهر جده اعلام کردند.

براساس این بیانیه، مذاکرات جاری درباره تسهیل رساندن کمک های بشر دوستانه و برقراری آتش و همچنین اقدامات اعتمادساز و امکان دستیابی به آتش بس دائم متمرکز خواهد بود.

وزارت خارجه عربستان همچنین اظهار امیدواری کرد یک توافق سیاسی که منجر به تحقق امنیت، ثبات و شکوفایی برای کشور و ملت سودان شود به دست آید.

طرفین در مذاکرات ماه می (خرداد) گذشته به یک اعلامیه بشردوستانه دست یافتند و متعهد شدند به اصولی که منجر به تأمین کمک های بشردوستانه برای شهروندان سودان شود احترام بگذراند. اما در زمینه توافق برسر آتش بس به موفقیتی دست نیافتند.

از 15 آوریل گذشته تنش ها بین ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و جانشین سابقش و فرمانده نیروهای واکنش سریع این کشور محمد حمدان دقلو، هزاران نفر در درگیری های مسلح بین طرفین کشته و بیش از پنج و نیم میلیون شخص آواره شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha