۷ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۱۷
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85274654
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خوزستان: حساسیت مردم و مسئولان به حوزه پدافند غیرعامل ضروری است

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان حساسیت مردم و مسئولان به حوزه پدافند غیرعامل را امری ضروری دانست و گفت: آمادگی لازم در حوزه زیرساخت‌ها همیشه باید وجود داشته باشد.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر حسینی محراب روز یکشنبه در شورای پدافند غیرعامل خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: باید در مواجهه با مخاطرات طبیعی و انسان ساخت تمهیدات لازم را انجام و از خود در برابر حوادث مراقبت کنیم.

وی افزود: از آنجا که ایران اسلامی همواره مورد حسد دشمنان و ضدانقلاب بوده و به دنبال نفوذ و ضربه زدن به این کشور هستند باید در طراحی‌ ساختمان‌ها، تصفیه خانه‌ها و نیروگاه‌ها نهایت دقت را داشته باشیم همچنین مرکز اسناد و نگهداری سرورها و پرونده‌ها باید به گونه‌ای باشد که کسی به آنها دسترسی پیدا نکند.

استاندر خوزستان گفت: مردم، مولفه مهم اقتدار ملی هستند لذا بالا بردن آگاهی آنها در موضوع پدافند غیرعامل باعث ارتقای امنیت و آمادگی در مقابل حوادث خواهد شد.

وی عنوان کرد: اجرای ملاحظات پدافند غیرعامل در طرح‌ها و پروژه‌های مهم و زیرساختی استان، یک اصل انکارناپذیر است و تمامی دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نهادها باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

حسینی محراب گفت: این روزها مسئله هک در فضای سایبری بسیار مطرح است و همه سعی می‌کنند به پایگاه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های مختلف حمله کنند لذا توصیه می‌شود که مدیران و خانواده ها نسبت به این موضوع هوشیار باشند.

وی افزود: دستگاه‌ها و نهادهای استان باید از مراکز اسناد و اطلاعات طبقه‌بندی خود در مقابل حملات هکرها مراقبت کرده و دستورالعمل‌های پدافندی را رعایت کنند تا از این جهت ضربه نخورند.

استاندار خوزستان گفت: باید به موضوع پدافند غیرعامل در صنعت نفت، پتروشیمی، فولاد و کشاورزی توجه کنیم تا از بروز حوادث جلوگیری شود، همچنین سیستم پدافندی خود را باید به گونه‌ای طراحی کنیم که دشمن قدرت اخلال و نفوذ در کار را نداشته باشد.

کشتار کودکان غزه؛ یادآور مصائب کربلا و عاشورا است

وی در پایان ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی بیان کرد: کشتار کودکان غزه، یادآور مصائب کربلا و عاشورا است به گونه‌ای که در یک شبانه روز ۷۰۰ انسان مظلوم و بی‌گناه را به شهادت می‌رسانند.

حسینی محراب گفت: با کشتار بیش از چهار هزار زن و بچه بی‌گناه، می‌خواهند شکست خود را جبران کنند و در این بین مدعیان حقوق بشر سکوت کرده‌اند اما بدانند که امت اسلامی همواره پشتیبان فلسطین بوده و حمایت خود را اعلام می‌کند.

به گزارش ایرنا، پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات دفاعی غیرمسلحانه می‌گویند که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha