۷ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۴۹
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85274717
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا: اسرائیل باید از جان غیرنظامیان در غزه محافظت کند

تهران-ایرنا- جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه گفت، مسئولیت حفاظت از جان مردم بی‌گناه غزه بر عهده اسراییل است.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا از "سی بی‌اس نیوز", سالیوان در چندین مصاحبه با شبکه‌های تلویزیونی آمریکا اظهارات مشابهی را تکرار و ادعا کرد که واشنگتن سوالات دشواری را از اسرائیل در مورد مسائلی چون کمک‌های بشردوستانه، تمایز قائل شدن بین حماس و غیرنظامیان بی‌گناه و چگونگی تفکر اسرائیل در عملیات نظامی خود, پرسیده است.

وی گفت: "ما معتقدیم که در تمام این عملیات نظامی، ارتش و دولت اسرائیل باید تمام تلاش خود را برای تمایز میان تروریست‌های حماس که اهداف نظامی مشروع هستند و غیرنظامیان انجام دهند. "

سالیوان ادامه داد: بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه و همچنین قوانین جنگ, اسرائیل وظیفه دارد از جان غیرنظامیان محافظت کند.

به گزارش ایرنا, این درحالی است که مقامات آمریکایی از جمله جو بایدن رییس جمهور این کشور با سفرهای نمادین به سرزمین‌های اشغالی حمایت همه جانبه خود را از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه ابراز داشته و دولت آمریکا حمایت نظامی خود از این رژیم را در چند هفته گذشته افزایش داده است.

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال سرزمین فلسطین و محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، مقاومت فلسطین در روز هفت اکتبر (۱۵ مهر) عملیاتی موسوم به عملیات «طوفان الاقصی» را آغاز کرد تا زمینه آزادسازی کامل سرزمین فلسطین، بازگشت آوارگان فلسطینی و گسترش صلح در منطقه با انحلال رژیم غاصب فراهم شود.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، تجاوزگری و جنایت رژیم اسراییل علیه فلسطینی‌ها در این ۲۳ روز تاکنون منجر به شهادت بیش از هشت هزار فلسطینی در غزه و مجروح شدن هزاران نفر دیگر شده است.
در چند روز گذشته نظامیان صهیونیست به پشتیبانی تانک‌های این رژیم ۳ بار سعی کرده‌اند که با ورود به غزه اقدام به اشغال بخشی از این منطقه نمایند که هر سه بار با شکست مواجه شده و با دادن تلفات زیاد پا به فرار گذاشته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha