۸ آبان ۱۴۰۲، ۵:۳۲
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85274785
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خشم رژیم صهیونیستی از مواضع روسیه و احضار سفیر مسکو در سرزمین های اشغالی

تهران -ایرنا- وزارت خارجه رژیم صهیونیستی آناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه در سرزمین های اشغالی در اعتراض به سفر هیاتی از حماس به مسکو احضار کرد.

به گزارش ایرنا از تاس ، سیمون هالپرین معاون مدیر کل وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در امور اروپا و آسیا، به ویکتوروف گفت که اسرائیل عدم محکومیت صریح حماس از سوی مسکو را بسیار جدی می گیرد.

رژیم صهیونیستی اعلام کرد ، میزبانی از رهبران حماس که مسئول مستقیم حمله هفتم اکتبر، گروگان گیری و قتل بیش از یکهزار و ۴۰۰ اسرائیلی هستند، این تصور را ایجاد می کند که تروریسم علیه اسرائیلی ها مشروعیت می یابد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر در ۲۶ اکتبر اعلام کرد که نمایندگان حماس در حال بازدید از مسکو هستند.

هیات حماس در پایتخت روسیه با میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی، معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد. طرف روسی و هیات حماس در مورد آزادی گروگان ها و تخلیه روس ها از نوار غزه گفت وگو کردند.

اسرائیل این سفر را به شدت محکوم کرد و خواستار اخراج فوری نمایندگان حماس از این کشور شد.

در بیانیه رسمی رژیم صهیونیستی تاکید شده است: «اسرائیل دعوت رهبران حماس به مسکو را اقدامی غیرقابل‌ قبول می‌داند و به اقدامات حماس مشروعیت می‌بخشد.

سفارت روسیه در تل آویو به نوبه خود، تلاش برای متهم کردن کشورش به حمایت از تروریسم در چارچوب تماس ها در منطقه خاورمیانه را کاملا غیرقابل قبول خواند.

روسیه تاکید کرد که مسکو خشونت علیه غیرنظامیان را به هر شکل و از هر طرف محکوم می کند.

روسیه افزود ، تماس ها و اقدامات مسکو در منطقه خاورمیانه و با سازمان های بین المللی در درجه اول بر آزادی فوری اسرا در نوار غزه و همچنین حل و فصل مسائل مربوط به اطمینان از تخلیه اتباع روسی و سایر خارجی ها متمرکز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha