سمیعی: مربیانی که می‌گفتند نمی‌گذارند قهرمان شویم چرا محروم نشدند

تهران -ایرنا- عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: در فصل گذشته برخی مربیان، مصاحبه‌های جنجالی داشتند که ورزش و فوتبال ایران را با تکرار رمز «نمی‌گذارند ما قهرمان شویم» زیر سوال می‌بردند ولی از ماده ۱۰۰ خبری نبود، اما متاسفانه الان شاهد آن هستیم برای صحبت‌های معمولی، سرمربی استقلال تعلیق می‌شود.

فرشید سمیعی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال روز دوشنبه در گفت‌وگویی با انتقاد از تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر تعلیق موقت جواد نکونام، اظهار داشت: در هیچ کجای قوانین انضباطی فدراسیون فوتبال، هیچگونه تخلفی مبنی بر اعتراض نسبت به تصمیم داور وجود ندارد، چنین چیزی تحت هیچ شرایطی پیش‌بینی نشده است. تا زمانی که اعتراض به داوری مشمول سایر تخلفات همچون توهین، افترا، نشر و اکاذیب نشود به خاطر فقر عنصر قانونی قابلیت تخلف‌نگاری و محکومیت به مجازات را ندارد.

وی افزود: انتقاد حق همه ارکان دخیل در فوتبال کشور است. در همان حکمی که علیه جواد نکونام صادر و به ماده ۷۱ اشاره شده است وی شامل تعلیق نمی‌شود چرا که به صراحت در ماده ۷۱ عنوان تهمت و افترا ذکر شده است و باید در آنجا صراحتا توهین صورت بگیرد؛ توهین باید به صورت علنی باشد.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: عناصر تحقق توهین در کلام جواد نکونام وجود نداشت و به همین علت شامل هیچ کدام از مصادیق ماده ۷۱ نخواهد شد.

سمیعی تصریح کرد: بر اساس دستور موقت باید تعادل و ملاحظه‌ای بین دستور موقت و اجرای عدالت و نظم وجود داشته باشد. در صحبت‌های جواد نکونام که باید باعث بی‌انضباطی شدیدی بشود و جریان جبران‌ناپذیری شکل بگیرد اتفاق نیفتاد. در فصل گذشته داشتیم مربیانی که مصاحبه‌های جنجالی انجام و ورزش و فوتبال ایران را با تکرار رمز «نمی‌گذارند ما قهرمان شویم» زیر سوال می‌بردند ولی از ماده ۱۰۰ خبری نبود اما متاسفانه الان شاهد آن هستیم برای صحبت معمولی، سرمربی استقلال تعلیق می‌شود.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال اعلام کرد: این که قوانین اجرا شود خوب است اما نباید فقط یک رکن فدراسیون فوتبال این قدر شدید قوانین را اجرا نکند. در چند روز اخیر داشتیم افرادی آمدند و صحبت‌هایی به مراتب شدیدتر، سخیفانه و توهین‌آمیزتر علیه باشگاه استقلال انجام دادند، نوشتند و استوری کردند اما رکن قضایی فدراسیون فوتبال هیچ برخوردی نکرد. اما همین رکن قضایی آمد و بلافاصله پس از مصاحبه جواد نکونام دستور موقت صادر کرد. اگر آقایان ناراحت می‌شوند باید گفت باید یکپارچگی بین تمام مجموعه فدراسیون برقرار باشد و این طور نباشد که یکی هر چه دلش خواست بر زبان بیاورد و اتفاقی رخ ندهد اما سرمربی استقلال در سریع‌ترین زمان ممکن تعلیق شود.

سمیعی درباره شکایت از باشگاه استقلال به خاطر دور زدن قانون سقف قرارداد گفت: باشگاه استقلال قانون را دور نزد و تنها باشگاهی بودیم که به طور کامل قوانین را اجرا و به آن احترام گذاشتیم. ما مشکلاتی داشتیم که باعث شد از این قانون بیشترین ضربه را بخوریم؛ در هیچ کجای دنیا نمی‌بیند تیمی قراردادهای بازیکنانش را چند ساله ببندد بعد به صورت ناگهانی و بدون اطلاع قانونی را تصویب کنند که تیمی همچون استقلال که برای چند سال برنامه‌ریزی کرده است ضرر کند. استقلال در بین سهامداران خود سهام عدالت ندارد، قرار بود آنهایی که سهام عدالت دارند در فوتبال حرفه‌ای هزینه نکنند چرا ما باید هزینه تیم‌های صنعتی و تیم‌هایی که سهام عدالت را دارند بدهیم. این صحبت‌ها تاکنون جایی مطرح نشده است و من حقیقت ماجرا را برایتان توضیح می‌دهم. استقلال مگر بودجه دولتی می‌گیرد؟ من تعجب می‌کنم کسانی که به بودجه و شیر دولتی متصل هستند به استقلالی طعنه می‌زنند که تمام پول‌های خود را درآمدزایی می‌کند.

سمیعی تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی نگران شکایت از باشگاه نیستیم و آماده دفاع تمام قد هستیم، اما برخی تیم‌ها فرافکنی می‌کنند و هر وقت دچار بحران می‌شوند به تیم‌های دیگر حمله می‌کنند. در روزهای اخیر افراد کوچک و بزرگ به باشگاه استقلال حمله کردند، آنها سکوت ما را به نشانه ضعف نگذارند چون این حرف‌ها ریشه ندارد، حرفی نمی‌زنیم وگرنه برای حرف‌های منطقی آماده هستیم اما توصیه می‌کنم
تیم‌ها اخلاق مدار باشند تا ما مجبور نشویم برخی مسائل را بر زبان بیاوریم که به نفعشان نباشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha