مدیرعامل آبفای کاشان: نگاه به حوزه آب باید فرابخشی باشد

کاشان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت:همه دستگاه ها باید با نگاهی فرابخشی و هم افزایی به دنبال شناسایی بهترین روش برای مدیریت صحیح منابع آب شهرستان باشند.

محمدرضا اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:اگر مدیریت منابع آبی شهرستان در راس همه مدیریت‌ها قرار نگیرد، در آینده نزدیک یکی از بحرانی‌ترین شرایط تاریخ منطقه کاشان را تجربه خواهیم کرد.

وی اظهار کرد:متاسفانه هرسال با تمام شدن فصل گرما و عبور از شرایط بحرانی، موضوع آب به فراموشی سپرده می‌شود؛ حال آنکه باید هر لحظه مراقب وضعیت آبی کاشان باشیم تا مبادا اقدام هایی انجام شود که شرایط را از این که هست، بحرانی‌تر کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان بیان کرد:مجموعه آبفای کاشان وظیفه تامین آب شرب مردم را برعهده دارد؛ تامین آب شرب گاهی نیازمند اقدام هایی است که به لحگاظ قانونی از اختیارات ما خارج است؛ به عنوان مثال باید منابع آبی منطقه مدیریت شود تا آبی برای تامین آب آشامیدنی وجود داشته باشد؛ اما از نظر قانونی آبفا از این اختیار برخوردار نیست که بتواند برای این موضوع سیاستگذاری کند و یا اینکه در این حوزه از ابزارهای نظارتی برخوردار نیست.

اسدی گفت:گاهی اختلاف منطقه‌ای سبب شده آبفا نتواند به وظایف خود به درستی عمل کند، امروز جلوگیری از حفر چاه در شهر برزک، شهر قمصر و برخی از روستاها نیازمند همراهی مردم آن منطقه است؛ اما متاسفانه به دلیل وجود معارضات محلی این اقدام مسکوت مانده است.

وی افزود:شرکت آب و فاضلاب کاشان به انجام وظیفه خود یعنی تامین آب شرب پایدار برای همه شهروندان ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل پایبند است اما مساله بحران آب منطقه، مساله ای نیست که بتوان با اقدامات یک سازمان آن را مدیریت کرد، موضوع آب باید در راس همه مدیریت ها قرار گیرد تا بتوانیم به شرایط بحران آبی غلبه کنیم.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha