افتتاح فرودگاه سقز و مرز سیف ۲ کار مهم دولت در سقز است

سنندج- ایرنا- رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: دولت سیزدهم با بازگشایی بازارچه سیف و افتتاح فرودگاه سقز ۲ کار مهم و تاثیرگذار را در این شهرستان انجام می دهد که موجب رضایت و خوشحالی مردم منطقه شده است.

فرهاد سهرابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بازگشایی مرز سیف و افتتاح پروژه فرودگاه سقز بعداز ۲ دهه، گلایه چندین ساله مردم این شهرستان را رفع کرد.

به گفته وی مردم شهرستان سقز همواره گلایه مند بودند که با وجود اینکه دومین شهرستان استان بعد از سنندج از لحاظ جمعیت هستند ولی از نظر وجود امکانات و کلان پروژه جزو شهرستان های محروم است.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج اضافه کرد: در دیگر شهرستان های استان مزیت هایی هم چون منطقه آزاد، منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه های مرزی ایجاد شد و در این بین سقز با وجود داشتن ظرفیت های فراوان از وجود چنین طرح هایی محروم بوده است.

وی ادامه داد: ناگفته نماند زیرساخت های این بازارچه نیاز به نوسازی دارد علاوه براین استقرار اداره گمرک در آن از موارد ضروری است که امید می رود بار دیگر شاهد فعالیت آن در بازارچه باشیم.

سهرابی با اشاره به اینکه مرز سیف سقز در دهه ۸۰ محل مبادلات تجاری شامل صادرات و واردات کالا بود، افزود: با این اقدام هم مرزنشینان و هم بازرگانان از مواهب این بازارچه بهره مند می شدند.

شهرستان سقز ۶۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و بازارچه سیف سقز بعد از گذشت ۱۵ سال از تعطیلی آن، ششم آبان سال جاری با حضور استاندار کردستان مجددا بازگشایی شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دور نخست سفر خود ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ به استان کردستان سفر کرد، رییس جمهور قرار است در دور دوم سفرهای استانی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته یعنی ۱۱ و ۱۲ آبان مهمان مردم کردستان باشد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفر دیگری برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرده بود و سفر روز پنجشنبه سومین سفر وی در کمتر از ۱۸ ماه محسوب می شود.

در رابطه با بازارچه های مرزی کردستان بیشتر بخوانید:

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha