۸ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85274974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تیراندازی های آخر هفته در آمریکا ۱۱ کشته بر جای گذاشت

تهران – ایرنا – تارنمای رادیوی همگانی ملی آمریکا (ان پی آر) خبر داد که در جریان تیراندازی های مرگبار روزهای اخیر در ایالت های مختلف این کشور دستکم  ۱۱ تن کشته و ۷۶ نفر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، ان پی آر دیروز (۷ آبان) گزارش کرد که از جمعه تا یکشنبه (۵ تا ۷ آبان)، ۱۲ فقره تیراندازی جمعی در این کشور رخ داد. تیراندازی جمعی به واقعه ای گفته می شود که در جریان آن دستکم 4 نفر به استثنای تیرانداز کشته یا مجروح شوند.

بسیاری از تیراندازی های فوق در گردهایی های ساعات اولیه یکشنبه رخ داده است.

تیراندازی های دسته جمعی آخر هفته در حالی رخ می دهد که آمریکا هنوز در سوگ قربانیان مرگبارترین تیراندازی جمعی سال جاری به سر می برد.

رسانه های آمریکایی بامداد پنجشنبه (۴ آبان) خبر دادند که در یک تیراندازی جمعی در شهر لوئیستون ایالت مین دستکم ۱۸ نفر کشته و ۵۰ تا ۶۰ تن دیگر زخمی شدند.

طبق آمارهای دولت آمریکا تنها در سال جاری بیش از ۵۰۰ فقره تیراندازی جمعی در این کشور رخ داده و اسلحه به عامل اصلی مرگ و میر کودکان این کشور تبدیل شده است.

نتایج نظرسنجی موسسه افکارسنجی پیو نشان می‌دهد که افزایش خشونت مسلحانه در آمریکا، شهروندان این کشور را به خرید و مالکیت سلاح ترغیب کرده، به نحوی که ۷۲ درصد از مردم به دلیل نگرانی از امنیت و به منظور محافظت از خود اسلحه داشته یا قصد خرید آن را دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha