۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85275028
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت: افزون بر ۲۵۰ نفر از غرق‌شدگی نجات یافتند

رشت - ایرنا - سرپرست فرمانداری شهرستان رشت گفت: در اجرای طرح های سالم‌سازی دریا در سال جاری افزون بر ۲۵۰ نفر توسط ناجیان غریق از خطر غرق شدن در سواحل شهرستان رشت نجات پیدا کردند و هیچ گونه غرق شدگی گزارش نشده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کیا عاشوری روز دوشنبه در مراسم تجلیل از دست اندرکاران طرح های سالم سازی سواحل شهرستان رشت اظهار داشت: در اجرای طرح های سالم سازی دریا در سال جاری ۶۰ نقطه خطرآفرین خارج از طرح‌های یادشده شناسایی و تحت پوشش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۱۵ ناجی و مراقب دریا و ۳۹ امدادگر هلال احمر در ۶۰ نقطه ساحلی و ۲ طرح سالم سازی شهرستان رشت به کارگیری شدند، اضافه کرد: با انعقاد قرارداد با هیات نجات غریق شهرستان رشت و مساعدت استانداری حقوق ناجیان غریق، مراقبان و امدادگران هلال احمر به موقع پرداخت شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت خاطر نشان کرد: پنج دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه موتور سیکلت متعلق به جمعیت هلال احمر در طرح‌ها و مناطق خطرآفرین در مناطق مستقر حضور داشتند ضمن اینکه یگان ویژه با حدود ۶۰ نیرو در قالب سه اکیپ گشت نوار ساحلی (اعم از دریایی و ساحل) سواحل شهرستان رشت را به نحو مطلوبی تحت پوشش قرار دادند.

عاشوری با اشاره به همکاری ۳۰۰ نفر از عوامل اجرایی اعم از منجیان، یگان ویژه، دهیاران، امدادگران هلال احمر، همیاران پلیس در اجرای طرح های سالم سازی دریا در شهرستان رشت اضافه کرد: افزون بر ۴۰ برنامه فرهنگی تحت عنوان کشتی نجات در ایام محرم و جُنگ‌های شادی در ایام بعد از ماه محرم و صفر در سواحل و طرح سالم سازی داشتیم.

وی اظهار داشت: تمام حریم ۶۰ متر سواحل شهرستان رشت کاملا آزاد بود و تمام نوار ساحلی در تابستان سال جاری به دلیل نزدیکی به مرکز استان گیلان و دسترسی بسیار آسان همواره با تراکم بسیار بالای مراجعان به ویژه در ایام گرم سال مواجه بود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه کلیه نوار ساحلی رشت در حوزه روستایی قرار دارد همراهی تعامل و کمک دهیاران و شوراهای اسلامی در ساماندهی سواحل بسیار موثر بود که از از همکاری و تلاش ها در این ارتباط قدردانی می شود.

در سواحل شهرستان رشت تعداد ۶۰ نقطه خطرآفرین خارج از طرح‌های سالم سازه‌ای شناسایی و تحت پوشش قرار گرفت.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha