آگاه سازی دانش آموزان و معلمان مدارس اصفهان در «زنگ قانون» در دستور کار قرار دارد

اصفهان - ایرنا - رییس کل دادگستری اصفهان از آگاه سازی دانش آموزان، والدین، مدیران و معلمان در برنامه زنگ قانون در مدارس استان خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اصفهان، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری روز دوشنبه افزود: این برنامه توسط دادگستری پس از اجرای موفق مرحله آزمایشی طرح زنگ قانون (ویژه ارائه مطالب آموزشی هدفمند در مدارس توسط قضات دادگستری) در سال تحصیلی گذشته در مرحله دوم آن که از مهرسال جاری آغاز شده است، اجرا می‌شود.

وی اهداف این برنامه را ساده سازی و یادگیری مفاهیم نظم، انضباط، لزوم وضع قوانین، قانون گرایی، مرجع قانونگذاری و نهادهای اجرایی و قضایی، عدالت خواهی و گسترش فرهنگ سازش، تاب آوری اجتماعی، پرهیز از خشونت و شیوه‌های جایگزین و غیر قضایی حل و فصل اختلاف عنوان کرد.

رییس کل دادگستری استان اصفهان افزود: تعریف الگوهای یادگیری در ۲ سطح مدارس متوسطه و ابتدایی یکی از نقاط قوت این طرح است که زمینه آموزش تعاملی و حضور فعال دانش آموزان را در پی دارد و مورد استقبال قابل توجهی نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به برپایی غرفه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان در بخش جانبی و نمایشگاهی سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان یادآور شد: انجام مشاوره روانشناسی تربیت و آسیب شناسی کودک، تبیین آسیب‌های شایع یا برخی جرایم نسبت به اطفال و آموزش چگونگی مراقبت و یا اعلام جرم، آگاه سازی نسبت به حقوق کودک و خانواده و تشریح رفتارهایی که مطابق قانون حمایت از اطفال و نوجوانان منع شده است در این غرفه به بازددیکنندگان ارائه شد.

حجت‌الاسلام جعفری، شبیه سازی دادگاه آموزشی با هدف یادگیری مهارت‌های اجتماعی و احقاق حق و توسل به قانون و تمرین سازش و پرهیز از خشونت و توسل به راه‌های کم هزینه حل اختلاف و قدردانی از همکاران در حضور فرزندانشان را به عنوان قهرمانان و افتخارات دستگاه قضایی استان از برنامه های اصلی اجرا شده در این غرفه برشمرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha