اراضی زراعی شهرستان مشهد در روستاهای «زاک و ماریان» آزادسازی شد

مشهد-ایرنا- رییس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی مشهد گفت: عملیات قلع و قمع و آزادسازی اراضی زراعی متعلق به آستان قدس رضوی به وسعت سه هکتار در روستاهای «زاک و ماریان» این شهرستان اجرا شد.

حسین خواجوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عملیات در پهنه‌ای به وسعت سه هکتار شامل ۱۸ مورد دیوار کشی و استقرار و پنج مورد دیوار بتنی انجام شده است.

وی بیان کرد: در این عملیات طی گشت مشترک جهاد کشاورزی شهرستان مشهد و شورای حفظ حقوق بیت المال، اراضی زراعی متعلق به آستان قدس رضوی در روستاهای «زاک و ماریان» انجام گرفت.

رییس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی مشهد بیان کرد: عملیات قلع و قمع و آزاد سازی پس از اقدامات پایش و پیشگیری و عملیاتی اکیپ گشت مشترک این اداره و شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان انجام شده است.

خواجوی تاکید کرد: امنیت غذایی با حفظ اراضی مزروعی و باغها بسیار حائز اهمیت است و بدین منظور تشدید نظارت و کنترل تغییر کاربری های مجاز و غیر مجاز در اولویت کاری جهاد کشاورزی و گشت امور اراضی هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز را رصد کرده و پس از اخذ رای از دستگاه قضایی به مرحله اجرا خواهد رساند.

روستاهای زاک و ماریان به ترتیب در فاصله حدود ۳۵ و ۴۰ کیلومتری شهر مشهد واقع شده اند.

۹۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در شهرستان مشهد زیر پوشش اداره جهاد کشاورزی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha