خروش دانش‌آموزان در برابر ظلم به مردم غزه تاریخی می‌شود

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان اوج همبستگی خود با مردم مظلوم غزه را نشان می‌دهند و خروش دانش‌آموزان در برابر این ستم به مظلومان غزه حتما تاریخی خواهد بود.

رضا مراد صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره نقش دانش‌آموزان در واقعیات روز دنیا از جمله اتفاقات غزه اظهار کرد: حقیقت آنچه که در غزه می‌گذرد، باید برای دانش‌آموزان کاملا تشریح شود.

وی افزود: اگر واقعیت این اتفاق و ظلمی که به مردم مظلوم غزه شده است را برای این کودکان توضیح دهیم و نسبت به آن بصیرت پیدا کنند، خود این دانش‌آموزان مقدمه‌ساز نابودی ظلم و جنایت در کشور فلسطین و منطقه غزه خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اکنون چند پویش عموما خودجوش توسط دانش‌آموزان برای مردم غزه شکل گرفته است از جمله آنها پویش "طوفان آب" بود که در آن روز نخست محاصره غزه دانش‌آموزان ما برای کودکان غزه آب آوردند.

خروش دانش‌آموزان در برابر ظلم به مردم غزه تاریخی می‌شود


دانش‌آموزان ۱۳ آبان همبستگی خود را با پویش "فریاد عروسک‌ها" نشان می‌دهند

صحرایی عنوان کرد: پویش دوم که این روزها جدی می‌شود، "فریاد عروسک‌ها" ست که دانش‌آموزان ایرانی دختر کلاس اول تا سوم ابتدایی می‌خواهند عروسک‌های خود را به حالت اعتراض گریان کنند و با نشان دادن آن عروسک‌ها همبستگی خود را با کودکان غزه نشان دهند.

وی یادآورشد: دانش‌آموزان اوج همبستگی خود در پویش "فریاد عروسک‌ها" را روز ۱۳ آبان نشان خواهند داد و جامعه دانش‌آموزی ما در این روز خواهد خروشید.

به گزارش ایرنا، آبان روز دانش‌آموز و استکبار ستیزی است که در سه مقطع تاریخی سال‌های ۱۳۴۳ (تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه)، ۱۳۵۷ (کشتار وحشیانه دانش‌آموزان) و ۱۳۵۸ (تسخیر لانه جاسوسی) به نماد عزت، مقاومت، دشمن‌شکنی و استکبارستیزی ملت ایران و سرشکستگی و خفت و خواری دشمنان این مرز و بوم تبدیل شده است و روزی است که باطن مداخله گر و جاسوس مسلک شیطان بزرگ برملا شد و تجربیات و درس‌های گرانبهایی از این روز عزیز در نزد ایرانیان و آزادیخواهان جهان به یادگار ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha