رزمنده ۱۱ ساله خراسانی دفاع مقدس: آرزویم دیدار با رهبر انقلاب است+فیلم

مشهد- ایرنا- کوچکترین رزمنده خراسانی و جانباز ۶۵ درصد در دوران دفاع مقدس تنها آرزوی خود را دیدار با رهبر معظم انقلاب بیان کرد.

حمید بلوچ قرایی اعزامی از تربت حیدریه روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در تاریخ ۳۰ شهریور سال ۱۳۶۵ و در حالی که قرار بود وارد مقطع دوم راهنمایی شوم با وجود مخالفت های مختلفی که به خاطر سن کم برای حضور در جبهه اعلام می‌شد خود را به جبهه رساندم.

وی ادامه داد: ابتدا با پنهان شدن در پشت صندلی های اتوبوس از شهرستان، خودم را به مرکز استان رسانده و از آنجا نیز زیر صندلی قطار پنهان شدم و خود را به منطقه رساندم و با خواهش و گریه و التماس به فرماندهان خودرا در منطقه نگه می‌داشتیم تا ما را به دلیل کم سن و سالی به خانه برنگردانند.

این رزمنده نوجوان دوران دفاع مقدس با بیان این که گوش به فرمان رهبر کبیر انقلاب بودیم که فرمودند هرکس وظیفه دارد به اندازه توان خود از کشور دفاع کند که این رسالت را در آن زمان به خوبی انجام دادیم.

بلوچ قرایی افزود: نوجونان امروز اگر مثل نوجوانان دوران دفاع مقدس پای کار باشند می توانند کشور را از مشکلات نجات دهند. نوجوانانی مثل شهید حسین فهمیده مردانه پای کار ایستادند و از این کشور دفاع کردند.

وی ادامه داد: تمام نوجوانان آن زمان کشور نسبت به دفاع از میهن احساس مسوولیت داشتند و حس می کردند کشور در خطر است. امروز نیز کشور با تهاجم فرهنگی دشمن که چندین سال قبل رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدار دادند مورد حمله قرار گرفته است و نوجوانان باید به هوش باشند و مسوولان فرهنگی هم باید دست نوجوانان و جوانان را بگیرند و کمک کنند نگذارند در دام دشمن بیفتند.

به گزارش ایرنا، خراسان رضوی با حدود ۳۰۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس، ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار و ۷۲۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده را در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.
امروز سالروز شهادت محمدحسین فهمیده نوجوان بسیجی دوران دفاع مقدس است که به نام روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نام‌گذاری شده است. در آن دوران نوجوانان مختلفی از نقاط مختلف کشور به جبهه اعزام می‌شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha