دانشگاه‌ شهرکرد در رتبه‌بندی موضوعی شانگهای ۲۰۲۳ قرار گرفت

شهرکرد - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: بر اساس گزارش‌ مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) تعداد ۴۲ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در رتبه‌بندی جهانی موضوعی شانگهای ۲۰۲۳ حضور دارند که بر این اساس دانشگاه شهرکرد در حوزه علوم مهندسی در رشته مهندسی مکانیک با رتبه ۲۰۰-۱۵۱ در رتبه‌بندی شانگهای ۲۰۲۳ قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، احمد کیوانی روز دوشنبه اعلام کرد: نظام رتبه‌بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن از سوی دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می‌شود، این رتبه‌بندی در قالب یک پروژه بزرگ در کشور چین برای نخستین بار در ژوئن سال ۲۰۰۳ میلادی از سوی دانشگاه شانگهای منتشر شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: نظام رتبه‌بندی شانگهای در سال ۲۰۲۳ میلادی برای هفتمین سال متوالی، رتبه‌بندی جهانی موضوعات دانشگاهی (GRAS) را منتشر کرده است.

وی اضافه کرد: این رتبه‌بندی در سال ۲۰۲۳ در ۵۵ رشته در قالب پنج حوزه کلی شامل حوزه مهندسی (۲۳ رشته)، حوزه علوم طبیعی (هشت رشته)، حوزه علوم زیستی (چهار رشته)، حوزه علوم پزشکی (۶ رشته) و حوزه علوم اجتماعی (۱۴ رشته) صورت گرفته است.

کیوانی افزود: اسامی بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ دانشگاه از بین پنج هزار دانشگاه مورد بررسی از ۱۰۴ کشور جهان، در فهرست نهایی این رتبه‌بندی قرار گرفتند و دانشگاه شهرکرد در حوزه علوم مهندسی در رشته مهندسی مکانیک با رتبه ۲۰۰-۱۵۱ در رتبه‌بندی شانگهای ۲۰۲۳ حضور دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه شهرکرد گفت: با روند کنونی توسعه کیفی فعالیت‌های پژوهشی، فناوری و نوآوری دانشگاه در راستای تأکید فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کسب مرجعیت علمی و فناوری در سطوح ملی و بین‌المللی، تلاش می‌شود جایگاه دانشگاه شهرکرد ارتقا و نمود نقش‌آفرینی بیش از پیش این دانشگاه در مسیر پیشرفت پژوهش و فناوری باشیم.

به گزارش ایرنا، دانشگاه شهرکرد با داشتن سه پردیس علمی در شهرکرد، فارسان و بروجن و هفت دانشکده پذیرای بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha