توانمندسازی معتادان حلقه مفقوده ترک اعتیاد است

تهران بزرگ - ایرنا - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: توانمندسازی معتادان متجاهر حلقه مفقوده چرخه ترک اعتیاد است لذا باید برای مددجویان اشتغالزایی شود تا دوباره به دام اعتیاد باز نگردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسکندر مومنی روز دوشنبه در آیین افتتاحیه کارگاه حرفه‌آموزی و ترک اعتیاد مهر سروش در شهر ری اظهار کرد: در دنیا هیچ دولتی نمی‌تواند کار معتادان را به تنهایی ساماندهی و انجام دهد و در این راه نیازمند مشارکت همه بخش‌ها از جمله خیران است.

وی با بیان اینکه فکر نمی‌کردیم اینقدر خیران از خود مایه گذاشته و از طرح اشتغالزایی استقبال کنند، افزود: کار امروز وظیفه ذاتی و اثبات شده نیروی انتظامی نیست ولی در راستای روحیه انقلابی خود پای کار آمده‌اند؛ همه باید به نیروی انتظامی کمک کنیم تا این ماجرا ساماندهی شود.

مومنی ادامه داد: تا سال ۹۷ کل ظرفیت موجود در تهران برای ترک اعتیاد معتادان حدود چهار هزار نفر بود در حالیکه همان سال هفت هزار نفر از معتادان متجاهر جمع‌آوری شده بودند.

توانمندسازی معتادان حلقه مفقوده ترک اعتیاد است

وی با اشاره به اینکه تعداد معتادان متجاهر طی سال‌های اخیر چند برابر شده ولی مراکز موجود با حداقل ظرفیت کار می‌کردند، یادآور شد: درمان اعتیاد بسیار سخت است و غیر از هزینه‌های مادی فراوان، آسیبی که فرد به خانواده و جامعه وارد می‌کند، جبران ناپذیر است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور تاکید کرد: جوانان نباید به خاطر تجربه یک هیجان جدید در لحظه‌ای کوتاه خانواده خود را اذیت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کارگاه حرفه آموزی و ترک اعتیاد مهر سروش، در حوزه شهر ری قرار دارد، ظرفیت پذیرش این کارگاه در حال حاضر دو هزار نفر است که با برنامه ریزی فراجا تا پایان سال به ۶ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha