۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبر: 85275349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وضعیت جاده صلاح الدین در غزه عادی است

۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبر: 85275349
وضعیت جاده صلاح الدین در غزه عادی است

تهران - ایرنا- دفتر رسانه های دولتی غزه ظهر امروز اعلام کرد که هیچ گونه خودورو وادوات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در جاده صلاح الدین حضور ندارند و وضعیت به حالت عادی برگشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، تهران - ایرنا- دفتر رسانه های دولتی غزه ظهر امروز اعلام کرد: در حال حاضر هیچ گونه خودورو وادوات نظامی ارتش اشغالگر در جاده صلاح الدین حضور ندارند و رفت و آمد شهروندان به حالت عادی بازگشته است.

براساس اعلام رسانه های فلسطینی، تانک های ارتش رژیم صهیونیستی پس از ۱۰ دقیقه یورش عقب نشینی کردند.

پیش از این یک فایل ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود که یک تانک رژیم صهیونیستی را در جاده صلاح الدین نشان می داد که یک خودروی غیرنظامی فلسطینی را هدف قرار داد.

درپی انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی مبنی بر حضور تانک های رژیم اسرائیل در خیابان صلاح الدین در ناحیه جنوبی غزه، شبکه قدس ظهر امروز به نقل از منابع خود اعلام کرد: هیچ گونه پیشروی زمینی در داخل محله های مسکونی در نوار غزه وجود ندارد.

این منابع گفتند: چند تانک ارتش اشغالگر و یک بولدوزر از ناحیه مرزی در منطقه حجر الدیک به سمت محور خیابان صلاح الدین پیشروی کردند.

این منابع خاطرنشان کردند: خیابان صلاح الدین، منطقه ای مرزی در فاصله تقریبی ۳ کیلومتری از مرز نوار غزه است و هیچ ساختمان مسکونی و خانه ای در آنجا وجود ندارد بلکه زمین های خالی یا زمین های کشاورزی خالی از سکنه است و از جنبه مفهوم نظامی و امنیتی منطقه اهمیت چندانی ندارد.

این منابع تصریح کردند: خلاصه آنچه در حال رخ دادن است، تلاش جدید اسرائیل برای یورش جدیدی در نزدیک مرز است. اشغالگران به محل جنگ سال ۲۰۱۴ میلادی رسیدند اما در آن زمان نیز در عملیات زمینی خود در آنجا شکست خوردند.

نیروهای مقاومت فلسطین نیز به تانک های ارتش رژیم صهیونیستی که به جاده صلاح الدین در جنوب غزه یورش برده بودند، حمله کرده و با آنها درگیر شدند و این تانک ها مجبور شدند که پس از ۱۰ دقیقه عقب نشینی کند.

عبداللطیف القانوع سخنگوی جنبش حماس نیز امروز گفت: عبور زمینی محدود در برخی مناطق نوار غزه پس از آن صورت می گیرد که اشغالگران نتوانستند طرح گسترده (عملیات زمینی خود علیه نوار غزه) را اجرا کنند و این اقدام تلاشی برای ترمیم وجهه آنها است.

وی افزود: حملات هوایی گردان های القسام در خطوط نبرد و پشت خطوط و علیه ستون های تانک ارتش رژیم صهیونیستی، توانایی مقاومت در مدیریت نبرد و کنترل روند آن را تایید می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha