ساختار جدید امر به معروف و نهی از منکر در راستای حکمرانی متعالی است

شیراز - ایرنا - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به طراحی ساختار جدید این ستاد، گفت: هدف اصلی ما در این ساختار جدید رسیدن به حکمرانی متعالی و دینی است که در این مسیر از نظرات نخبگان، متخصصان و صاحب نظران نیز در حال بهره‌گیری هستیم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حجت‌الاسلام محمدحسینی طاهری آکردی در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی در شیراز، بیان کرد: مدل و ساختار جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر با در نظر گرفتن رسالت‌ها و مأموریت‌های این نهاد فراقوه‌ای طراحی شد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر را بهترین راه برای رسیدن به حکمرانی متعالی است که در چنین حکمرانی به نظارت مردم بر مسئولان، مردم بر مردم و مسئولان بر مردم می‌رسیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور عنوان کرد: قانون برای ستاد امر به معروف پنج وظیفه در بخش‌های آموزش، شوراهای امر به معروف دستگاه‌ها، عفاف و حجاب، حمایت از آمران و ناهیان و تشکل‌های مردمی تعریف کرده که به دنبال انجام کار تخصصی در این عرصه‌ها هستیم.

طاهری آکردی اظهار کرد: یکی از آسیب‌های نهادهای فرهنگی مدیریت آن‌ها با فرهنگ اداری است و هدف ستاد امر به معروف و نهی از منکر این است که مسئولان هر کدام از دستگاه‌ها با یکدیگر به همفکری پرداخته و با احصاء مصادیق معروفات و منکرات، راهکارهای لازم در این زمینه را ارائه دهند.

وی در ارتباط با حمایت‌های ستاد امر به معروف از آمران و ناهیان گفت: به دنبال معاضدت قضایی در آمران و ناهیان با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی وکلا و حقوقدانان هستیم.

طاهری با بیان اینکه صدای ستاد امر به معروف در برابر تضییع حقوق مردم بلند است، بیان کرد: نمی‌توانیم نسبت به کارهایی که نظام را زیر سؤال برده و حقوق مردم را تضییع می‌کند، بی تفاوت باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور هدف از رگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها را فرهنگ سازی بی تفاوت نبودن دانست و افزود: تشکل‌ها باید وارد کار تخصصی شده و به مطالبه‌گری بپردازند و ضمن بررسی مشکلات حوزه تخصصی، مدل و راهکار برای رفع آن ارائه دهند، وگرنه صرف دادن زدن مشکل که سبب حل آن نمی‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha