هواشناسی: امواج ناپایدار جوی کرمانشاه را فرا می‌گیرد

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: از فردا سه شنبه امواج ناپایدار جوی آسمان استان را فرا گرفته و باید شاهد رشد ابر و رعد و برق بود.

سعید قاسمی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، از فردا (سه شنبه) تا اوایل شنبه هفته آینده، به تناوب امواج ناپایداری جو استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: این شرایط در بعضی ساعات علاوه بر رشد ابر و تشدید وزش باد، سبب بارش هایی و گاهاً رعدوبرق در سطح استان می گردد.

قاسمی با بیان اینکه در روز پنجشنبه شاهد تقویت نسبی شرایط ناپایدار و بارش در سطح استان خواهیم بود یادآور شد: دمای روزانه هوا نیز از امروز (دوشنبه) تا اوایل هفته آینده بتدریج کاهش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کوزران و کنگاور با سه درجه و خسروی با ۳۴ درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین مناطق استان بودند.

وی ادامه داد: در همین مدت دمای هوای در کرمانشاه نیز بین ۷ و ۲۶ درجه بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha