افتتاح فرودگاه و راه آهن توسعه سرمایه‌گذاری را در کردستان به دنبال دارد

سنندج- ایرنا- عضو کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی سنندج گفت: افتتاح فرودگاه سقز و راه آهن سنندج می تواند موجب توسعه سرمایه‌گذاری در استان شود.

زاهد صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ایجاد هر نوع زیرساختی مزیت های خاص خود را دارد، اظهار کرد: کردستان وضعیت مطلوبی از لحاظ حمل و نقل نداشت و حال با افتتاح این ۲ پروژه اساسی امکان تردد هوایی و ریلی هم در آن مهیا می شود.

وی اضافه کرد: به نظرم مزیت فرودگاه سقز بیشتر از فرودگاه سنندج است چراکه تعداد شهرهای همجوار که می توانند از این ظرفیت بهره مند شوند بیشتر است و بستر انجام پرواز خارجی را هم دارد.

این کارافرین کردستانی با اشاره به اینکه وجود این فرودگاه برای آحاد مردم به ویژه تجار و بازرگانانی که در شهرهای مرزی بانه، مریوان و سقز مشغول به فعالیت هستند، حائز اهمیت است، افزود: با اجرای این طرح ها زمینه حضور و جذب بیشتر سرمایه گذاران هم فراهم خواهد شد و این به نفع اقتصاد استان است.

صالحی یکی از عامل های مهم در حوزه تجارت را انجام سریع فعالیت های تجاری خواند و بیان کرد: با افتتاح این طرح بی شک تجار زمان زیادی را صرف تردد نمی کنند و در اسرع وقت می توانند به کارها و فعالیت های خود برسند.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری مسئولان دولتی و بخش خصوصی بعد از گذشت یک دهه بازگشایی بازارچه سیف سقز انجام شد، گفت: معتقدم یکی از اقدامات اساسی که دولت سیزدهم در راستای بهبود معیشت مرزنشینان انجام داده بازگشایی بازارچه های مرزی در استان است.

عضو کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی سنندج یادآور شد: امید می رود در بازارچه سیف رویه های صادرات و واردات انجام شود تا بازرگانان و مرزنشینان از این ظرفیت نهایت استفاده را کنند.

پروژه فرودگاه سقز بعد از گذشت ۲۰ سال از آغاز عملیات اجرایی آن و راه آهن سنندج هم بعد از ۱۸ سال آماده بهره برداری شده و قرار است اواخر هفته جاری در دومین سفر استانی رئیس جمهور به کردستان افتتاح شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دور نخست سفر خود ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ به استان کردستان سفر کرد، رییس جمهور قرار است در دور دوم سفرهای استانی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته یعنی ۱۱ و ۱۲ آبان مهمان مردم کردستان باشد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفر دیگری برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرده بود و سفر روز پنجشنبه سومین سفر وی در کمتر از ۱۸ ماه محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha