۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85275467
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۶۸۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های تولیدی پرخطر زنجان انجام شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: بازرسان کار در ۶ ماهه اول امسال هزار و ۶۸۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های تولیدی پرخطر استان انجام دادند.

طیب جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ گسترش نظارت بر کارگاه‌های مشمول قانون کار، افزایش حفاظت فنی و بهداشت کار و ارتقای ایمنی و سلامت شغلی از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم بوده که خوشبختانه نتایج مطلوبی را به همراه داشته است.

وی افزود: مطابق ماده ۹۵ قانون کار، نظارت مستمر بر حوزه ایمنی کار و مسوولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار بر عهده کارفرمایان قرار دارد و اگر بر اثر رعایت نکردن مقررات مذکور از سوی کارفرما یا مسوولان واحد حادثه‌ای رخ دهد، شخص کارفرما از نظر کیفری و حقوقی و مجازات‌های مندرج در این قانون مسوول است.

جعفری خاطرنشان کرد: صیانت از نیروی کار از جمله اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می‌رود و در این خصوص کمیته حفاظت فنی در کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر به منظور حفاظت از نیروی کار تشکیل شده که ضمن خودارزیابی در کارگاه، از نیروی کار و سرمایه‌های مجموعه صیانت می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: حوادث ناشی از کار در این استان طی ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه گذشته، ۳۴ درصد کاهش یافت.

جعفری افزود: طی ۶ ماهه اول امسال با وجود افزایش تعداد کارگاه ها با اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در سطح استان، شاهد آمار کاهشی بودیم که این موضوع ناشی از بیشتر شدن نظارت همچنین احساس مسوولیت بیشتر کارفرمایان در اجرای ضوابط ایمنی است.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha