کلاس درس بدون معلم در خراسان شمالی وجود ندارد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: با وجود کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش، هیچ کلاس درسی در این استان بدون معلم نیست.

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم اکبری روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: هفته اول مهرماه امسال برخی کلاس های درس با مشکل تامین معلم رو به رو بود که این کلاس ها با معاون و یا مدیر مدرسه مدیریت شد.

وی افزود: این در حالی است که شمار دانش آموزان استان در سال تحصیلی جاری نسبت به سال قبل سه هزار نفر افزایش یافته است.

اکبری گفت: برای پاسخ به نیاز دانش آموزان در بخش فضای آموزشی نیز ۲۸ پروژه با ۱۶۰ کلاس درس به بهره برداری رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: بیشترین مشکل کمبود فضای آموزشی مربوط به شهر بجنورد است به طوری که ۱۹۴ مدرسه از ۲۲۰ مدرسه، به صورت ۲ نوبته دایر می شود اما در مهرماه امسال چهار مدرسه این شهر از ۲ نوبته بودن خارج شد.

وی درباره تامین معلم برای سال تحصیلی جاری نیز گفت: سهم استان از جذب معلم از طریق آزمون استخدامی، جذب ۵۵۰ نفر معلم بود که ۵۰۰ نفر در مدارس استان مشغول به کار شدند.

اکبری با اشاره به درخواست تغییر کد ۲ باب مدرسه در بام و صفی آباد به شبانه روزی گفت: برای پاسخ به نیاز دانش آموزان روستایی نیاز است تا مدارس شبانه روزی در این شهرستان توسعه یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۱۰۴ مدرسه شبانه روزی با ۶۸۴ کلاس درس در استان فعال است که بیش از ۱۴ هزار و ۵۲۰ نفر دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند.

تاکید بر توسعه متوازن رشته های تحصیلی

استاندار خراسان شمالی نیز اظهار کرد: توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در مدارس استان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

محمدرضا حسین نژاد افزود: همچنین باید تلاش شود تا دانش آموزان بیشتری در هنرستان ها جذب شوند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ آبان ماه و روز دانش آموز گفت: برگزاری آیین روز دانش آموز و حضور دانش آموزان در راهپیمایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

استاندار خراسان شمالی افزود: دشمن به دنبال یاس و ناامیدی در میان نوجوانان و جوانان است و در این باره تلاش دارد تا با القای ضعیف بودن کشور در بخش های مختلف، سبب ناامیدی در جامعه شود.

وی با اشاره به درخواست مجوز برای برگزاری نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان تازه تاسیس "مانه"، گفت: باید تلاش شود تا نگرانی ها و دغدغه ها در زمینه تامین معلم و نیز توزیع امکانات و تجهیزات در شهرستان های مانه و سملقان رفع شود.

به گزارش ایرنا در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۹۳ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۵۰ کلاس و در ۹ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha