۲۴۰۰ دانش آموز گنبدی آموزش پدافند غیرعامل فرا گرفتند

گنبدکاووس - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس از ارائه آموزش‌های مرتبط با پدافند غیرعامل به ۲ هزار و ۴۰۰ دانش آموز دختر و پسر سه مقطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم این شهرستان مرزی در هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل (سه تا ۱۰ آبان) توسط این نهاد با همراهی آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر نودهی روز دوشنبه درجلسه شورای پدافند غیرعامل گنبدکاووس افزود: مباحث مرتبط با پیشگیری از بروز حوادث، رعایت نکات ایمنی به‌ویژه نحوه صحیح پناه‌گیری و خروج اضطراری از ابنیه و ساختمان‌ها هنگام وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله از مهمترین موضوعات آموزش پدافند غیرعامل ویژه دانش آموزان این شهرستان بود.

وی با مهم دانستن پدافند غیرعامل و فراگیری آموزش‌های مرتبط با آن در راستای کاهش خسارت و آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی و نیز تهدیدات دشمنان در ۲ موضوع سایبری و زیستی، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر گنبدکاووس در هفته پدافند غیرعامل برخی کارگاه‌های آموزشی این حوزه را برای ۱۷۵ نفر از کارکنان ۱۰ اداره و نهاد و نیز ۷۰ نفر از کارکنان و برخی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار کرد.

۲۴۰۰ دانش آموز گنبدی آموزش پدافند غیرعامل فرا گرفتند

نودهی به برگزاری مانور پدافند غیرعامل با همراهی برخی ادارات و نهادهای عضو ستاد بحران گنبدکاووس در هنرستان کشاورزی شهید رجایی این شهرستان اضافه کرد: در این مانور که امروز برگزار شد، ادارات و نهادها شرکت کننده به نحو احسن وظایف محوله خود را هنگام وقوع بحران انجام دادند.

به گفته وی، قرار است طی هفته آینده ۲ مانور پدافند غیرعامل در دانشگاه آزاد گنبدکاووس و در بین جامعه عشایری این شهرستان توسط هلال احمر برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گنبدکاووس هم در این جلسه با ابراز گله‌مندی از عدم حضور اعضای شورای پدافند غیرعامل این شهرستان، گفت: در جلسه سه ماه پیش این شورا مقرر شد تا اعضا ظرف ۷۲ ساعت گزارش اقدامات خود حفاظتی و شناسنامه پدافندی اداره متبوع خود را به دبیرخانه ارسال کنند اما فقط چند اداره این کار را انجام دادند.

رضا اصالتی افزود: اجرا کردن مصوبات جلسات معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی از جمله شورای پدافند غیرعامل بسیار مهم است و هرگونه کوتاهی و کم توجهی به مصوبات و عقیم گذاشتن آن به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی اضافه کرد: مباحث پدافند غیرعامل و آموزش‌های مرتبط با آن به منظور کاهش خسارت و تلفات ناشی از بلایای طبیعی یا تهدیدات دشمنان، باید در طول سال مورد توجه و اهتمام ادارات و نهادها و نیز گروه‌های مختلف مردم قرار داشته شود.

اصالتی تصریح کرد: آشنایی با اصول ایمنی و رعایت اقدامات پیشگیرانه در حوزه پدافند غیرعامل باید در بین اقشار مختلف جامعه فرهنگ‌سازی و نهادینه شود.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha